حکم انتصاب شهید طهرانی‌مقدم در سال ۱۳۶۱+ سند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در تاریخ ۳۰ فروردین سال ۱۳۶۱، شهید حسن طهرانی‌مقدم را در حکمی به‌عنوان «مسئول تطبیق آتش‌های توپخانه و خمپاره‌های سپاه» منصوب کرده است.
کد خبر: ۶۳۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ - 13November 2023

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر شهید «حسن طهرانی‌مقدم» ۶ آبان سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه متولد و پس از گذراندن دوران تحصیلات خود، در رشته «مهندسی صنایع» در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد.

این شهید والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس جزو نخستین فرماندهان توپخانه سپاه و بنیان‌گذاران این واحد بود که با گذراندن دوره موشکی در سوریه، این واحد ارزشمند را در آن دوران مدیریت کرد و در سال ۱۳۶۴ نیز به سمت فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد و همچنان تحقیقات خود را درباره ساخت موشک و راکت ادامه داد؛ به‌طوری که راکت «نازعات»، موشک‌های «شهاب ۳»، «قیام»، «قدر»، «عاشورا» و «خلیج‌فارس»، جزو تولیدات موشکی ایران در دوران مدیریت او به‌شمار می‌رود.

شهید «طهرانی‌مقدم» سال ۱۳۸۵، مسئولیت سازمان جهاد خودکفایی سپاه را بر عهده گرفت و تا روز شهادتش در حادثه انفجار مهمات یکی از پادگان‌های تحت امر در تاریخ ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰، در جهت تولید و گسترش تسلیحات موشکی کشور فعالیت داشت و به همین دلیل لقب «پدر موشکی ایران» بر وی نهادند.

این شهید والامقام در تاریخ ۳۰ فروردین سال ۱۳۶۱ از سوی «محسن رضایی» فرمانده وقت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حکمی به‌عنوان «مسئول تطبیق آتش‌های توپخانه و خمپاره‌های سپاه» منصوب شد که در ادامه تصویر این حکم را مشاهده می‌کنید.

حکم انتصاب شهید «طهرانی مقدم» در سال ۱۳۶۱+ سند

از: قرارگاه مرکزی کربلا

به: فرماندهی قرارگاه‌های قدس، فتح، نصر، فجر - منطقه ۸

بدینوسلیه برادر حسن مقدم مسئول تطبیق آتش‌های توپخانه و خمپاره‌های سپاه معرفی می‌گردد. خواهشمند است در موارد سازماندهی آتش‌های آفندی و پدافندی با ایشان همکاری‌های لازم را مبذول فرمایید.

ق - مرکزی کربلا - محسن رضایی

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار