رئیس بیمارستان شفا غزه: نیازمند هزار لیتر سوخت هستیم، نه ۳۰۰ لیتر

سلمیه رئیس بیمارستان شفا غزه گفت که نیاز روزانه این بیمارستان، دستکم هزار لیتر سوخت است، ولی رژیم صهیونیستی فقط از ۳۰۰ لیتر صحبت می‌کند.
کد خبر: ۶۳۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴ - 12November 2023

رئیس بیمارستان شفا غزه: نیازمند هزار لیتر سوخت هستیم، نه ۳۰۰ لیتربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمد ابو سلمیه رئیس بیمارستان شفا غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی هیچ سوختی در اختیار آنان قرار نمی‌دهد.

ابوسلمیه به شبکه الجزیره گفت که نیاز روزانه این بیمارستان، دستکم هزار لیتر سوخت است، ولی رژیم صهیونیستی فقط از ۳۰۰ لیتر صحبت می‌کند.

وی همچنین خواستار تحویل سوخت از طریق نهاد‌های بین‌المللی مانند صلیب سرخ شد که البته برای ادامه فعالیت بیمارستان نیز کافی باشد.

ساکنان نوار غزه در نتیجه محاصره مستمری که توسط رژیم صهیونیستی بر آن‌ها تحمیل شده است، با کمبود شدید سوخت مواجه هستند و توافق چندی پیش بین مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شامل هیچ محموله سوختی به نوار غزه نبود.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، تمام شدن سوخت یکی از بزرگ‌ترین خطرات پیش روی ساکنان نوار غزه است که وضعیت آن از لبه پرتگاه گذشته است، زیرا بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های تصفیه آب، نانوایی‌ها و سایر امکانات اولیه با سوخت کار می‌کنند.

مسئولان در غزه طی روز‌های گذشته بار‌ها هشدار دادند که سوخت ژنراتور‌های بیمارستان‌ها رو به اتمام است و در این صورت بیمارستان‌ها به گور جمعی تبدیل می‌شوند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، از کابینه رژیم اشغالگر خواسته است که مواد نجات دهنده حیات مردم را به غزه بیاورد تا بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها برای رسیدگی به مجروحین و بیماران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

پیش از این نیز، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس دستور العمل‌های مقامات سیاسی تل‌آویو، سوخت به نوار غزه وارد نخواهد شد.

رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر و در میانه هشدار‌های سازمان ملل و دیگر نهاد‌های حقوق بشر بین‌المللی، وارد کردن سوخت به نوار غزه را متوقف کرده است.

سخنگوی ارتش صهیونیست‌ها افزود: از ساکنان شمال نوار غزه می‌خواهیم به جنوب بروند؛ کمک‌های بشردوستانه وارد آنجا خواهد شد. ما به تشدید حملات در شمال نوار غزه ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار