در نشست مقامات کشورهای اسلامی؛

دبیرکل اتحادیه عرب: شاهد خشنونت سازمان یافته در غزه هستیم/ ماشین جنگی رژیم صهیونیستی باید متوقف شود

ابوالغیط با تاکید بر اینکه امروز شاهد مقابله مبارزه رزمندگان مقاومت و پایداری آن‌ها هستیم، گفت: اسرائیل تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر را به شهادت رسانده که بیش از ۷۰ درصد از آن‌ها را زنان و کودک تشکیل می‌دهند و امروز شاهد خشنونت سازمان یافته در غزه هستیم.
کد خبر: ۶۲۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ - 11November 2023

باشد ماشین جنگی رژِم صهیونیستی متوقف شود/ بیش از ۷۰ درصد شهدای غزه را زنان و کودک تشکیل می‌دهند/ شاهد خشنونت سازمان یافته در غزه هستیمبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست اضطراری مقامات کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات صهیونیسیت‌ها که ظهر امروز (شنبه) در عربستان سعودی برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ما امیدواریم این جنگ، جنگ پایانی باشد، اظهار داشت: هدف اسرائیل از اول کوچاندن مردم غزه بود و در این راستا تلاش‌های زیادی کرد؛ یکی از وزرای تند رو اسرائیل اعلام کرد باید بمب هسته‌ای بر سر مردم غزه بریزیم.

ابوالغیط با تاکید بر اینکه امروز شاهد مقابله مبارزه رزمندگان مقاومت و پایداری آن‌ها  هستیم، گفت: اسرائیل تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر را به شهادت رسانده که بیش از ۷۰ درصد از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و امروز خشنونت سازمان یافته در غزه هستیم.

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه نباید دستان اسرائیل‌ها برای این وحشی‌گری‌ها باز باشد، گفت: باید آتش‌بس و توقف کامل جنگ ایجاد و در این راستا هر کسی می‌تواند عمل کند و باید مانع توسعه جنگ و ماشین جنگی اسرائیل شویم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است کشتار فلسطینی در غزه و کرانه باختری پایان یابد و این وظیفه جهانیان و کشورهای عربی است؛ اسرئیل نباید خواسته‌های فاشیسم خود را عمل کند و نباید اجازه دهیم نواز غزه از کرانه باختری و قدس شرقی جدا شود، بلکه این منطقه بر اساس تشکیل راه‌حل دو کشور در مرز 1967 است.

ابوالغیط با بیان اینکه موضوع غزه بدون موضوعات سیاسی حل و فصل نمی‌شود، اظهار داشت: کشورهای غربی به ویژه اروپایی‌ها باید با برگزاری کنفراسی برای تشکیل دو دولت عمل کنند.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: راه بازگشت به گذشته به صورت طبیعی خود بسیار دشوار است و کشورهای مسئول باید در این موضوع ورود کنند چرا که مردم غزه مستحق کمک ها هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار