نماینده ولی فقیه در مازندران:

ائمه جماعات کار را فقط به نماز خلاصه نکنند، اقدامات فرهنگی نیز ضرورت دارد

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: ائمه جماعات کار را نباید فقط به نماز خلاصه کنند، بلکه انجام اقدامات فرهنگی نیز ضرورت دارد، فرصت بین دو نماز حدود یک الی دو دقیقه دو احکام فرهنگی و یک حدیث کوتاه بیان شود خوب است.
کد خبر: ۶۲۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ - 09November 2023

ائمه جماعات کار را فقط به نماز خلاصه نکنند، اقدامات فرهنگی نیز ضرورت داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مراکز تابعه که امروز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: اینکه پرچم عبادت و اقامه نماز جماعت در نمازخانه‌های این دانشگاه برافراشته است مایه خرسندی است.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه نماز مرز بین ایمان و کفر است، افزود: ائمه جماعات کار را نباید فقط به نماز خلاصه کنند، بلکه انجام اقدامات فرهنگی نیز ضرورت دارد، فرصت بین دو نماز حدود یک الی دو دقیقه دو احکام فرهنگی و یک حدیث کوتاه بیان شود خوب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حدیثی و اعلام مراتب حمایت از مردم غزه، یادآور شد: ما با دعای خودمان می‌توانیم کمک کنیم که خداوند ظالمان را ریشه‌کن کند، حضرت جبرئیل در رابطه با صدقه یا انفاق فرمودند که صدقه و انفاق‌های مالی پنج نوع است.

وی ادامه داد: کمک به انسان‌هایی که اعضا و جوارح سالم دارند جزای یک به ۱۰ دارد، کمک به فرد زمین‌گیر یا دچار نقص عضو ثواب یک به ۷۰ دارد، ۷۰۰ برابر برای این است که به والدین خود کمک کنید، ۷۰هزار برابر برای این است که برای فرد مُرده خرج کنید، ۱۰۰ هزار برابرش صرف کسی می‌شود که طالب علم است و بعدا قرار است تبلیغ کند که آن بالاترین انفاقات است.

آیت الله محمدی لائینی در پایان گفت: باید طالب علم، معلم و مبلغ علم باشد و نور علم را در جامعه گسترش دهد و این فرصت و اجر عظیم نشان از توجه ویژه پروردگار به شما مبلغان دین و ائمه جماعت است که باید قدر خود را بدانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار