در یزد؛

یادواره شهدای دانشجو، مدافع حرم و گمنام برگزار شد

بیست و یکمین کنگره آسمانی عروج یادواره شهدای دانشجو، شهیدان مدافع حرم و هشت شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در محل این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ - 08November 2023

یادواره شهدای دانشجو، مدافع حرم و گمنام برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در این مراسم معنوی که با حضور خانواده‌های معزز شهیدان، ایثارگران، دانشجویان، اساتید و مسئولان در جوار قبور منور شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و سخنرانان و کارشناسان مذهبی در خصوص اهمیت شهید و شهادت و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار در بین مردم به خصوص دانشجویان تاکید کردند.

حجت‌الاسلام مجتبی عرب استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص شهدای دانشجو و شهدای مدافع حرم با ایثار جان عزیز خود برای ایران اسلامی، اقتدار، عزت و امنیت خلق کردند و موجب شکست توطئه‌های مختلف دشمنان شدند و باید یاد شهدا همیشه در جامعه به خصوص در مراکز آموزش عالی زنده بماند.

حجت‌الاسلام عرب از دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج دانشجویی یزد که با همت و همراهی سایر دستگاه‌ها و مشارکت اساتید و دانشجویان این کنگره سالیانه را مکرر در استان برگزار می‌کنند قدردانی کرد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از قبل در جامعه خواستار شد.

وی به توطئه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان اشاره کرد و گفت: ترویج روحیه ایثار و فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه به خصوص بین دانشجویان موضوع مهمی است و همه باید برای حفظ دین و ارزش‌های معنوی و انقلابی در جامعه وظایف خود را انجام دهند.

۱۶۰ شهید گمنام در استان یزد مدفون هستند و این استان ۱۴۰ شهید دانشجو دارد. استان یزد هنوز ۱۳۰ شهید مفقودالاثر دارد که خانواده‌های آن‌ها چشم انتظار پیکر‌های عزیزان خود هستند. استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار