طی سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: میزبانی استان خراسان رضوی از شهدای گمنام در ایام فاطمیه/ امروز جبهه مقاومت فعال‌ترین عرصه است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: در ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در استان خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 07November 2023

میزبانی استان خراسان رضوی از شهدای گمنام در ایام فاطمیه/ امروز جبهه مقاومت فعال‌ترین عرصه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی که در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در بستر زمان جاری است چرا که امروز فعال‌ترین عرصه، جبهه مقاومت است.

وی افزود: بحمدالله خراسان رضوی در سامانه سادم که ثبت فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در آن انجام می‌شود پیشتاز است. امیدواریم سلسله مراتب دستگاه‌های استانی در شهرستان‌ها و شهر‌ها نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: جهت‌گیری‌ها در راستای اثربخش کردن برنامه‌ها صورت می‌گیرد و برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود که ارزشمند است، اما می‌توان با رفع نواقص، برنامه‌های بهتری را برگزار کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن سالگرد آزادسازی سوسنگرد و هفته بسیج گفت: سپاه امام رضا علیه‌السلام با انسجام‌بخشی به تلاش‌ها و مشارکت همه جانبه بسیجیان و دلدادگان جهاد، ایثار و شهادت زمینه برگزاری برنامه‌های اثرگذار را فراهم کند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه خراسان رضوی در ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها میزبان شهدای گمنام خواهد بود، تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از شش ماه پیش آغاز شد از بین ۱۰۰ نقطه که درخواست میزبانی از شهدای گمنام را در سطح استان داشتند بعد از بازدید‌های میدانی، بررسی‌های کارشناسی و امکان‌سنجی، ۱۲ نقطه در نظر گرفته شد که واجد شرایط و دارای اولویت هستند.

وی بیان داشت: به ۱۲ نقطه انتخابی تکلیف شده که احداث یادمان‌های شهدای گمنام را آغاز کنند که عملیات عمرانی در برخی از این نقاط بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تلاش داریم احداث یادمان شهدا در نقاط دیگر هم تا زمان تشییع به سرانجام برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیکر مطهر شهدای گمنام چند روز قبل از تشییع و تدفین وارد استان می‌شود. طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی که با سپاه امام رضا علیه‌السلام انجام گرفته ان‌شاءالله پیکر‌های مطهر این شهدای والامقام در چند محور در شهرستان‌ها، شهر‌ها و روستا‌ها حضور پیدا خواهند کرد و مردم انقلابی استان با برگزاری مراسم استقبال، شب وداع و تشییع از فیض حضور شهیدان بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: در سال‌های اخیر یکی از نقاطی که در کانون توجهات قرار داشته، یادمان‌های شهدای گمنام است. امروز این یادمان‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شده و سرآغاز بسیاری از حرکت‌های اجتماعی همسو با آرمان‌های و اهداف انقلاب اسلامی است.

یوسفعلی‌زاده عنوان کرد: استان خراسان رضوی در ۱۲۹ نقطه میزبان شهدای گمنام است که با ۱۲ نقطه‌ای که تدفین در ایام فاطمیه صورت می‌گیرد امامزادگان عشق به ۱۴۱ نقطه افزایش پیدا می‌کند. بحمدالله این نقاط محل رجوع مومنین برای بهره‌مندی از الطاف و عنایات الهی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار