مروری بر زندگینامه شهید «منصور آبسواران»

منصور آبسواران در بیست و ششم تیر ۱۳۴۵ در روستای حشمتیه از توابع شهرستان خمین به دنیا آمد و سرانجام در در سی و یکم تیر 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید
کد خبر: ۶۲۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲ - 11November 2023

مروری بر زندگی نامه شهید «منصور آبسواران» // انتشار در ساجد//به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، منصور آبسواران در بیست و ششم تیر 1345 در روستای حشمتیه از توابع شهرستان خمین به دنیا آمد، روستازاده‌ای که در آغوش پر مهر پدر و مادری مؤمن بزرگ شد.

دوره ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه روستا با موفقیت به اتمام رسانید. زمانی که امواج خروشان انقلاب، میهن را فرا گرفته بود، در مقطع راهنمایی درس می‌خواند که مشت‌های کوچکش را همراه با شعارهای انقلابی بلند می‌کرد و حنجره معصومش آزادی را ندا می‌داد.

مروری بر زندگی نامه شهید «منصور آبسواران»

از نوجوانی اهل نماز و عبادت بود و می‌کوشید تا با آداب مسلمانی زندگی کند، از خصوصیات اخلاقی شهید به نقل از مادر بزرگوارش، درستکاری، نوع دوستی و ایمانی قوی بود چنان که یک روز که منصور در خانه خودشان کار می‌کرد، یکی از همسایه‌ها که احتیاج به کمک برای بنّایی داشت، شهید کار خودش را رها کرد و به کمک همسایه‌شان رفت.

ایشان هم چنین در نوجوانی و قبل از رسیدن به بلوغ، نماز می‌خواند و روزه می‌گرفت بدون اینکه خانواده یا کسی به ایشان اجبار کرده باشد، ایشان از سال 1359 در اوایل جنگ به جبهه رفت.

وی مدت دو سال با عضویت بسیجی در جبهه ماند و تا رسیدن به سن مشمولیت با عضویت سرباز ادامه خدمت داد. در سال 1366 به عضویت رسمی ‌در آمد و تا سال 1367 که به شهادت رسید در جبهه حضور داشت.

آبسواران در لشکر مهندسی رزمی ‌42 قدر به عنوان پاسدار افتخاری و فرمانده دسته مشغول به خدمت بود که در سی و یکم تیر 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید، پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ سید عباس میرنظامی مدنی

نظر شما
پربیننده ها