رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

نشست ۳۰ هزار نفری جبهه‌های علمی و فرهنگی برگزار می‌شود

مردانی گفت: نشست سراسری جبهه‌های علمی و فرهنگی با حضور گروه‌های علمی و فرهنگی بسیج اساتید بصورت همزمان در بیش از ۳۰۰ دانشگاه کشور و با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 06November 2023

نشست ۳۰ هزار نفری جبهه‌های علمی و فرهنگی برگزار می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدرضا مردانی» رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در جلسه شورای معاونین بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورای این کانون، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده‌اند که علم باید نافع باشد و به درد زندگی مردم بخورد؛ اگر می‌خواهیم در افق ۱۴۰۴ گام‌های بلند علمی برداریم، نیازمند جدیت در تولید علم نافع هستیم که یکی از رسالت‌های استاد بسیجی همین است.

مردانی با بیان اینکه انتظارات از این دانشگاه این بوده است که استاد طراز برای انقلاب تربیت کند، افزود: انتظار از اساتید بسیجی در چنین دانشگاهی هم بالاتر است. بسیج ضمن اینکه باید مواضع متقن و علمی داشته باشد، به جذب حداکثری نیز باید توجه داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه بنابراین بسیج دانشگاه تربیت مدرس باید الگوی دانشگاه‌های دیگر باشد، ادامه داد: انتظار این است اساتید بسیجی با جهاد تبیین و حضور جدی در صحنه‌ها میدان را به دست بگیرند.

وی با اشاره به جمله شهید سلیمانی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی حرم است، گفت: نهاد علم باید برای حل مشکلات کشور، شناسایی مسائل، رصد حکمرانی و مطالبه صحیح از مسئولان، راه حل پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه ارتباط موثر بین نظام حکمرانی و دانشگاه‌ها نکته‌ای ضروری است، ادامه داد: با برخی دستگاه‌ها مانند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌هایی در این راستا داریم.

وی با اعلام خبر برگزاری نشست سراسری جبهه‌های علمی و فرهنگی در ۳۰ آبان ماه، گفت: این نشست با حضور گروه‌های علمی و فرهنگی بسیج اساتید بصورت همزمان در بیش از ۳۰۰ دانشگاه کشور و با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی برگزار خواهد شد.

مردانی با تاکید بر اینکه در این نشست بازخوانی، ارزیابی و توسعه فعالیت‌ها و نقش آفرینی‌های تخصصی اساتید بسیجی در ۴ حوزه علمی، سیاسی، فرهنگی و آموزش و تربیت به منظور کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی مورد توجه است، اظهار داشت: در حوزه علمی هیات‌های اندیشه ورز، اندیشکده‌ها و گروه‌های مساله محور، گروه‌های علمی مطالعات زنان و خانواده، فن‌آوران و نوآوران، افکارسنجان، کارگروه‌های مطالعات توسعه و پیشرفت مناطق کمتربرخوردار و کمیته‌های تخصصی کمک به حکمرانی در این نشست حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سیاسی اساتید و گروه‌های جهادگر تبیین، گروه‌های رصد و پایش حکمرانی و تولید محتوای سیاسی در این نشست حضور دارند، افزود: در حوزه فرهنگی نیز برگزارکنندگان اردو‌های راهیان علم و فناوری و راهیان نور و توسعه طرح استاد مسجد محور در این نشست حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار