حماس: آمریکا و شخص بایدن مسئول هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه هستند

اسامه حمدان، از رهبران حماس روز شنبه در سخنانی گفت که آمریکا و رئیس آن شخصا مسئول هدف قرار گرفته شدن غیرنظامیان در باریکه غزه هستند.
کد خبر: ۶۲۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ - 04November 2023

حماس: آمریکا و شخص بایدن مسئول هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه گفت که از شکست دادن اشغالگران در نبرد کنونی اطمینان داریم.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اشغالگران تا کنون نتوانسته‌اند هیچ دستاورد نظامی بدست بیاورند و تا کنون صدها نفر از نظامیان اشغالگر کشته و مجروح شده و مقامات رژیم صهیونیستی از اعلام اعداد و ارقام واقعی خودداری می‌کنند».

حمدان اضافه کرد: «اشغالگردان به 105 نهاد درمانی حمله کرده و پنج بیمارستان را از خدمت خارج کرده و در حالی که جهان شاهد تجاوزات اشغالگران بوده، هیچ کاری انجام نمی‌دهد».

این مقام ارشد جنبش حماس گفت: «فلسطینیان هرگز متقاعد نخواهند شد که بدون پایان اشغالگری، صلح به دست آید».

وی اضافه کرد: «بیمارستان‌ها در غزه از درمان تعداد زیادی از مجروحانی که به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند درمانده شده‌اند و تاکید داریم آن چیزی که از گذرگاه رفح به عنوان کمک‌های بشردوستانه وارد می‌شود حداقل نیاز مردم ما را تامین نمی‌کند».

حمدان گفت: «آمریکا و رئیس آن، شخصا مسئول هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در نوار غزه هستند و خواستار فشار بر آمریکا برای توقف آن چیزی که علیه ملت ما انجام می‌شود، هستیم».

این مقام حماس به موضع گیری کشورهای عربی نیز اشاره کرد و گفت: «موضع رسمی کشورهای عربی رسمی بوده و در سطح جنایت‌هایی که انجام میشود قرار ندارد».

وی از همه ملت‌ها خواست به تظاهرات و اعتراضات خود و تحریم تمام طرف‌هایی که به حمایت از اشغالگران می‌پردازند، ادامه دهند.

جنایات رژیم صهیونیستی امروز برای بیست و نهمین روز متوالی از حملات تجاوزکارانه به نوار غزه، با حملاتی علیه بیمارستان‌ها، مساجد و منازل مسکونی ادامه یافت؛ اشغالگران مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت غزه با اعلام اینکه جنایات امروز رژیم اشغالگر منجر به شهادت ۲۳۱ فلسطینی دیگر شده، گزارش داد: شمار شهدا در غزه به ۹ هزار و ۴۸۸ نفر رسیده است؛ ۷۰ درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار