رسانه‌های اسرائیلی این روز‌ها درباره سید حسن نصرالله چه می‌گویند؟

این روز‌ها عملیات‌های مکرر مرزی حزب‌الله و سکوت رهبر آن، سید حسن نصرالله، تبدیل به معمایی وحشت‌زا برای اسرائیل شده و همین موضوع تبدیل به یکی از سوژه‌های خبری رسانه‌های صهیونیستی شده است.
کد خبر: ۶۲۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ - 02November 2023

رسانه‌های اسرائیلی این روز‌ها درباره سید حسن نصرالله چه می‌گویند؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دشمنان پیش و بیش از دوستان منتظر حضورش هستند؛ غیبتِ او باعث وحشت و سردرگمی دشمنانش شده است؛ صهیونیست‌ها به ویژه شهرک‌نشینانِ شهرک‌های نزدیک به مرز لبنان به سخنان او بیش از سخنان رهبرانِ رژیمِ خود اعتماد دارند، زیرا آن‌ها می‌دانند که هر وقت وعده داده به وعده‌اش عمل کرده است و با اشاره کوچک انگشت او اتفاق بزرگی رخ خواهد داد. در این شرایط، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از سخنرانی دبیرکل این حزب، یعنی «سید حسن نصرالله»، در روز جمعه هفته جاری با محوریت تحولات فلسطین خبر داده است و روشن است که این خبر برای صهیونیست‌ها و رسانه‌های آن چقدر مهم است.

سید حسن نصرالله، از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی (در ۱۵ مهر) و جنگ بین اسرائیل و حماس، هیچ موضع‌گیری صریح و سخنرانی نداشته است. این سکوت بیش از ۲۰ روزه مورد سؤال بخش بزرگی از ناظران مسائل منطقه قرار دارد و دلایل چندی نیز از سوی ناظران درباره این سکوت مطرح شده است. البته دبیرکل حزب‌الله لبنان از زمان آغاز جنگ غزه دو دیدار داشته است. دیدار نخستین در هفته نخست آغاز بحران با وزیر خارجه ایران در بیروت و دیدار دیگر همین چند روز پیش با رهبر جهاد اسلامی فلسطین و یکی از رهبران حماس؛ اما در هیچ یک از این دو دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان از موضع‌گیری صریح درباره گام‌های احتمالی بعدی حزب‌الله در قبال جنگ غزه اجتناب کرده است!

و این همان چیزی است که صهیونیست‌ها را سردرگم و البته تشنه حضور نصرالله کرده است. ورود حزب‌الله به جنگی فراگیر و گشودن جبهه شمال علیه اسرائیل از نظر بسیاری از ناظران به معنای روشن شدن فیتیله یک جنگ منطقه‎ای و حتی فرامنطقه‌ای است. سکوت نصرالله و عملیات‌های مکرر، اما محدود و کنترل شده حزب‌الله همان سیاست ابهامی است که توانسته است بر معادلات و محاسبات نظامی اسرائیل در ورود زمینی به غزه تأثیر بگذارد. از همان ابتدای عملیات طوفان الاقصی از کانال‌های مختلف پیامی مبنی بر داخل شدن حزب‌الله به گشودن جبهه شمالی در صورت ورود زمینی اسرائیل به غزه مخابره می‌شد، اما هیچ چیزی صراحت نداشت.

همین باعث شده است که رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های اسرائیلی «ره افسانه بزنند». رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دبیرکل حزب‌الله چراغ خاموش عملیات در شمال اراضی اشغالی را گسترش می‌دهد و آنچه در هفته‌های اخیر رخ داد تنها نمایش یک درصد از قابلیت‌های این حزب بود. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، همزمان با گسترش عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حزب‌الله لبنان عملیات خود را در مرز‌ها با فلسطین اشغالی افزایش داده و حملاتش به داخل شمال اراضی اشغالی را تشدید می‌کند.

طبق اعلام این رسانه‌ها، حملات تنها به شهرک‌های واقع در خط مقدم نزدیک مرز نیست بلکه عمق شمال اراضی اشغالی هم هدف قرار می‌گیرند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به آرامی دامنه عملیات در شمال اراضی اشغالی را گسترش می‌دهد و آنچه در هفته‌های اخیر رخ داد تنها نمایش یک درصد از قابلیت‌های این حزب بود. این واکنش‌ها پس از آن مطرح می‌شود که حملات در مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی تشدید شد و حزب‌الله لبنان پایگاه‌های رژیم صهیونیستی، خودرو‌های نظامی و سربازان آن را در مرز‌ها هدف گرفت. حزب‌الله اعلام کرد، گروه پیاده نظام رژیم را شناسایی و دقیق هدف گرفته است.

همچنین رسانه عبری‌زبانِ هاآرتص نوشته است که نتانیاهو و نزدیکانش از روزنامه‌نگاران و رسانه‌های صهیونیست خواسته‌اند تا انتقادات علیه او را کاهش دهند، زیرا نشان دادن او به عنوان فردی ضعیف سید حسن نصرالله را تشویق می‌کند تا جبهه شمالی را شعله‌ور کند! که این خبر در کنار اخبار پیشین نشان می‌دهد که نصرالله چه وزنی برای صهیونیست‌ها دارد و سکوت او چه جنگ روانی گسترده‌ای را علیه اسرائیل به راه انداخته است. این‌طور می‌توان فهمید که چرا شهرک‌نشینان صهیونیست جرأت بازگشت به شهرک‌ها را ندارند!
حزب‌الله: پایان کار اسرائیل به دست نتانیاهو است!

درست در شرایط ابهام، رئیس‌شورای اجرائی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که نیرو‌های حزب‌الله آماده هستند تا زمانی که لازم باشد، در میدان بمانند و تاریخ ثبت خواهد کرد که «پایان کار اسرائیل به دست نتانیاهو خواهد بود.» به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، «هاشم صفی‌الدین»، رئیس‌شورای اجرائی حزب‌الله لبنان در سخنانی اظهار کرد: «اگر امروز بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، می‌بینیم که مردان، زنان، کودکان و نیرو‌های مقاومت در غزه گروهی منسجم، قدرتمند و محکم هستند که می‌دانند چه می‌خواهند، آن‌ها برای جان‌فشانی تا آخر راه آماده هستند، اما زمانی که به رژیم صهیونیستی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آن‌ها رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی سرگردان و گمشده‌ای هستند که نمی‌دانند چه کار می‌کنند، آن‌ها گرچه امکانات و ظرفیت‌های نظامی گسترده، جنگنده‌ها، خمپاره‌ها، تانک‌ها و موشک‌های پیشرفته‌ای برای کشتار را در اختیار دارند، اما این جنگنده‌ها، موشک‌ها و فناوری نمی‌تواند نبرد با قدرتمندان را فیصله دهد، همان‌گونه که در غزه شاهد هستیم، بر این اساس نه این جنگنده‌ها، تانک‌ها، موشک‌ها و نه ارعاب و تهدیدها، رسانه‌ها و دروغ و فریب‌ها نمی‌توانند به نبرد در غزه پایان دهند.»

او در ادامه گفت: «اگر حمله سال ۲۰۰۶ ضربه‌ای به سر بود که توسط مقاومت اسلامی لبنان انجام شد، پس عملیات طوفان الاقصی دومین ضربه محکم به سر است و شکست در ورودی‌های غزه می‌تواند برای ارتش اسرائیل به منزله خنجری به قلب آن باشد و در آن صورت نتانیاهو و آن صهیونیست‌ها کجا خواهند بود؟»

برخی از تحولات میدانی

همچنین از مرز‌های اراضی اشغالی خبر می‌رسد که بیش از ۱۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل غربی شلیک شده است. در پی حملات موشکی مقاومت از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی، آژیر هشدار در الجلیل غربی و شهرک‌های صهیونیستی «نهاریا»، «شلومی»، «متسوفا» و «البصه» به صدا درآمده و صدای چندین انفجار نیز به گوش رسیده است. خبرنگار الجزیره اعلام کرد که بیش از ۱۰ موشک از جنوب لبنان به سوی الجلیل غربی شلیک شده است. مقاومت اسلامی در لبنان اعلام کرده است که سایت‌های نظامی اسرائیل را در مجاورت کریات شمعنا با موشک بمباران کرده است.

نقش حزب‌الله در عملیات اخیر

خبر دیگر آن‌که «ابوشریف»، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفتگو با آخرین خبر گفته است: «ما از سال ۱۹۱۷ تاکنون در حال مبارزه بوده‌ایم و اوضاع هیچ‌گاه عادی نبوده است. عملیات طوفان الاقصی عملیاتی پیش‌دستانه بود، حزب‌الله لبنان نیز [همزمان با حماس]در حال طراحی چنین عملیاتی بود، قبلاً هم آقای نصرالله گفته بود که جنگ آینده جنگ آزاد‌سازی است نه جنگ تدافعی.»

منبع: کیهان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار