فرمانده کل انتظامی کشور:

برخی کشورها برای تأمین تجهیزات دفاعی دست نیاز به سوی ایران دراز می‌کنند/ دشمن نمی‌تواند ما را به یک سازمان مصرف‌گرا تبدیل کند

سردار رادان با بیان اینکه امروز در حوزه امنیتی، انتظامی و دفاعی نه تنها دست نیاز دراز نمی‌کنیم بلکه دست نیاز هم به سمت ما دراز می‌کنند، گفت: این موضوع یک شروع مبارک برای ادامه راهی مبارک است.
کد خبر: ۶۲۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ - 01November 2023

برخی کشورها برای تأمین تجهیزات دفاعی دست نیاز به سوی ایران دراز می‌کنند/ دشمن نمی‌تواند ما را به یک سازمان مصرف‌گرا تبدیل کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در چهارمین همایش نگهداری و تعمیرات نیرو‌های مسلح (وبینار سراسر کشور) که با حضور مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه افسری تربیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که موضوع نگهداری و تعمیرات (نت) در بین نیرو‌های مسلح برای انجام ماموریت هایشان به عنوان یک مسئله مهم تلقی شده و اگر تجهیزات و ادوات به اندازه کافی نباشد قطعا در اجرای ماموریت‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهند شد و این به یک مسئله تبدیل می‌شود.

سردار رادان افزود: اگر چیزی مسئله شد و به دنبال برطرف کردن آن نرویم آن مسئله به بحران تبدیل می‌شود در نتیجه با بوجود آمدن بحران آن چیزی که مهم می‌شود مدیریت بحران است و فرماندهی که نتواند به ماموریت بپردازد محل بحران برایش مهم‌تر می‌شود بالتبع ابتکار عمل را از دست می‌دهد در نتیجه باور به خود را از دست می‌دهد و بعد از آن اعتماد به نفسش کاهش می‌یابد و در نهایت محکوم به شکست می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور عنوان داشت: پس اگر گام نت (نگهداشت و تعمیرات) براساس اصولی به وقت و درست انجام نشود می‌تواند به یک سازمان مقتدر در فضای ماموریت لطمه اساسی بزند. پس این موضوع مهم بوده و خواهد بود.

وی یادآور شد: در کشوری از نت صحبت می‌کنیم که شرایط متفاوتی دارد؛ انقلاب در آن انجام و بیش از ۴۰ سال از آن گذشته و در این مدت با تحریم‌های مختلفی روبه رو بوده است. از همان ابتدا تاکنون دشمن علاقمند بوده تا مانند غزه به ما لطمه وارد کند. فلسطینیان مظلوم و مقتدر در برابر دشمنی ظالم و ضعیف پیروز می‌شوند ما کسب اقتدار در عین مظلومیت داریم و آن سرآمد همه چیزی است که ظالم ضعیف می‌خواهد از ما بگیرد.

این مقام مسئول افزود: دفاع مقدس و محور مقاومت از نمونه‌های بارزی است که نشان داد دشمن نمی‌تواند صرفا ما را به یک سازمان مصرف گرا به خصوص در نیرو‌های مسلح تبدیل کند که اگر چنین شد در همان سال‌های نخست مجبور به تسلیم می‌شدیم.

سردار رادان یادآور شد: فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در اهمیت نگهداری می‌فرمایند: «امروز آن روزی نیست که ما حق داشته باشیم یک‌چیزی را بعد از عمر قانونی از رده خارج بدانیم، عمر قانونی دروغ است، بعد از پایان یافتن عمر قانونی، عمر انقلابی این ابزار شروع می‌شود. به آن عمر انقلابی بدهید، آن را بسازید و خوب نگه‌دارید. کسانی که ابزار و تجهیزات را خوب نگه ندارند خیانت کرده‌اند. ابزار و تجهیزات را خوب نگه‌دارید و هر چه می‌توانید محکم‌کاری کنید.» بنابر این با فرمان ایشان امروز، عمرمصرفی را به عمر انقلابی، تبدیل و از بعضی از جهات حتی از عمر انقلابی هم عبور کردیم و نیرو‌های مسلح حرفی برای گفتن دارند و موازنه قدرت را توانسته اند به نفع خود تغییر دهند.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: مصرف گرایی انسان‌ها را محکوم به فکر نکردن می‌کند اینجا بود که دشمن ضعیف با تحریمی که بر ما انجام داد، نیاز را ایجاد کرد جوانان به میدان آمدند و امروز دست برتر را در همه زمینه‌ها بخصوص در حوزه امنیتی، دفاعی و انتظامی داریم. یعنی سرآغاز کار صحیح، با منطق و در چارچوب علم و با پایه‌های علمی درست انجام شده است.

سرافزاری در حوزه امنیتی، انتظامی و دفاعی

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امروز در حوزه امنیتی، انتظامی و دفاعی نه تنها دست نیاز دراز نمی‌کنیم بلکه دست نیاز هم به سمت مان دراز می‌کنند، گفت: این موضوع یک شروع مبارک برای ادامه راهی مبارک است که جای تقدیر و تشکر از همه عزیزانی دارد که در حوزه نت پرچمدار هستند و در مقابل مصرف گرایی دشمن ظالم ایستاده اند.

ارشدترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: فرماندهان در برابر کارکنانی که به صورت جهادی خاموش در حال انجام وظیفه هستند سر تعظیم فرود آورده و به آنان افتخار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خاصیت تعمیرات و نگهداری تجهیزات در نیرو‌های مسلح امری بدیهی است، گفت: خاصیت نگهداری و تعمیرات در نیرو‌های مسلح به گونه‌ای است که هر سازمانی با سازمان دیگر متفاوت است و این موضوع یکی از مشخصه‌های ماهوی و تفاوت شکلی نیرو‌های مسلح است البته وجوهات مشترکی بین سازمان‌های مختلف نیرو‌های مسلح وجود دارد که باید همواره به اشتراک گذاشته شود و نیاز است در این خصوص به جز برگزاری همایش راهکار‌های دیگری نیز لحاظ و به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

سردار رادان مدیریت در حوزه نت را امری واجب دانست و گفت: همواره در این حوزه باید به روز بوده و با برگزاری چنین همایش‌هایی که سبب انتقال تجربه در امر نت می‌شود می‌توان به عنوان میانبری برای راهکار در نظر گرفت که موجب اشتراک گذاری مشترک نت در بین نیرو‌های مسلح می‌شود.

ارتقای فرهنگ نگهداشت و تعمیرات

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تصریح اینکه در سازمان‌ها باید ارتقای فرهنگ نگهداشت و تعمیرات به عنوان یک فرهنگ به روز و بهنگام باشد، تاکید کرد: فرمانده و مدیر باید اصول نت را بداند و آموزش دیده باشد تا این موضوع را مطالبه گری و پیگیری کند اگر این مهم انجام شود در حقیقت بخش مهمی از کار به درستی انجام می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور اشتراکات بین نت نیرو‌های مسلح را حلقه گمشده‌ای دانست که از اهمیت بسزایی برخوردار است و گفت: اگر در مدیریت نت خللی ایجاد شود در اجرای ماموریت خلل ایجاد شده و محکوم به شکست می‌شود بنابر این باید از منشاء اصلی به این موضوع توجه ویژه شود چراکه راهکار ایجاد منشاء اشتراک گیر و بهره مندی از آن در پیشبرد ماموریت‌ها است.

سردار رادن با بیان اینکه نت انسانی اولی‌تر از نت تجهیزاتی است، عنوان داشت: اگر نت در حوزه تجهیزات و استفاده از وسایل نباشد خود به خود نت انسانی را از دست می‌دهیم و برای اهمیت به این موضوع باید بدانیم همکارانی که در حوزه نت مسئولیت دارند کاری بسیار ارزشمند و حیاتی انجام می‌دهند و باید در این حوزه به گونه‌ای عمل شود که قدر و ارزش این نیرو‌های گرانقدر لحاظ شود.

اهمیت نگهداشت و تعمیر درون سازمانی

وی افزود: اگر بخش قابل توجهی از نگهداشت و تعمیر برون سازمانی شود به نوعی می‌توان سازمان ما مصرف گرا شده است؛ لکن انتظار می‌رود در حوزه انتظامی با توجه به گستردگی و تنوع ماموریت‌های ذاتی پلیس که نسبت به دیگر سازمان‌ها بسیار بیشتر از تجهیزات و ادوات استفاده می‌شود و در نتیجه استهلاک‌ها و درگیری‌های نت نیز بیشتر است ضرورت دارد آماد و پشتیبانی ستاد کل نیرو‌های مسلح نسبت به این مهم، راهکاری در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار