ما متحدیم/ در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی؛

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران: لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ راهیان نور نشان‌دهنده جلوه کوچکی از حماسه‌سازی شهداست

سردار ذوالقدر با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، گفت: راهیان نور نشان‌دهنده جلوه کوچکی از شجاعت و دلاوری شهدای دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۲۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 29October 2023

سردار ذوالقدربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «احمد ذوالقدر» فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران صبح امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی که در جوار مزار شهید «فهمیده» برگزار شد، اظهار داشت: اینجا آرامگاه ۳۶ هزار شهیدی است که هرکدام ارزشی به اندازه کره زمین دارند؛ این شهدا که از تمام اقشار جامعه هستند، ما را به یاد «بدر» و «احد» می‌اندازند و این یعنی اگر‌ این شهدا در واقعه عاشورا حضور داشتند، شهادت و اسارت خاندان پیامبر مکرم اسلام (ص) رقم نمی‌خورد.

سردار ذوالقدر ادامه داد: تمامی این شهدا که پیشتازان دفاع مقدس، جبهه مقاومت و دفاع از حرم بودند، زندگی را دوست داشتند؛ اما از آن گذشتند تا انقلاب اسلامی و کشورمان در برابر تعرض دشمنان، محفوظ بماند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: شهید فهمیده دارای اندیشه «بدر» و «حنین» بود و به دلیل همین تفکر، تن و جانش را برای انهدام تانک ارتش عراق فدا کرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مقاومت بیان کرد: تولید اندیشه مقاومت در برابر دشمنان، موجب شده تا مردم در نقاط مختلف جهان با بزرگترین قدرت‌های دنیا مبارزه کنند؛ آن‌ها کسانی هستند که در مکتب امام خمینی (ره) آموزش دیدند و این اندیشه توانسته به تمام جهان صادر شود. فرهنگی که برگرفته از اندیشه امام خمینی (ره) باشد، تولیدِ مقاومت می‌کند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه راهیان نور نشان‌دهنده جلوه کوچکی از شجاعت و دلاوری‌های شهدای دفاع مقدس است، افزود: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس افتخار میهن اسلامی هستند؛ زیرا در این جنگ نگذاشتند حتی بخش کوچکی از کشور جدا شود و این هم اتفاقی بود که در ۳۰۰ سال گذشته سابقه نداشت؛ لذا این باعث شده که امروز دشمن تا حدودی نتایج حاصل از این مقاومت و اندیشه‌ای را که گسترش یافته است، درک کند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما به ظاهر به مکانی خاکی می‌روید؛ ولی اندیشه و تفکری که در آنجا حاکم بوده، مهم است؛ لذا باید بتوانید روح و کالبد اصلی دفاع مقدس که در این سرزمین‌ها حاکم بوده را به محله خود و جامعه منتقل کنید.

انتهای‌ پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها