در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا صورت گرفت؛

رهاسازی بمب‌های «قائم» بر روی اهداف توسط پهپاد «ابابیل ۴»

در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش پهپاد‌های ابابیل ۴ بمب‌های «قائم ۵» را بر روی اهداف زمینی رهاسازی کردند.
کد خبر: ۶۲۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ - 28October 2023

رهاسازی بمب‌های «قائم» بر روی اهداف توسط پهپاد «ابابیل ۴»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا، پهپاد‌های ابابیل ۴ اقدام به رهاسازی بمب‌های قائم ۵ بر روی مواضع نیرو‌های مهاجم کرده و مواضع تعیین شده را در فاصله هفت کیلومتری مورد اصابت قرار دادند.

براساس این گزارش، پهپاد ابابیل ۴ از مسافت ۶۰ کیلومتری، اقدام به پرواز کرده و با طی کردن بیش از ۵۰ کیلومتر خود را به منطقه عمومی رزمایش رسانده و سپس اهداف مورد نظر را در شعاع هفت کیلومتری با بمب قائم ۵ مورد اصابت قرار داد.

همچنین پهپاد مهاجر ۶ در تکمیل عملیات آفندی با حضور در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان، ضمن شناسایی منطقه هدف، با رهاسازی بمب‌های قائم، اهداف ثابت زمینی را مورد اصابت قرار داد.

بنابراین گزارش، بمب‌های قائم ۵، نوعی بمب پرنده سبک هوشمند است که می‌توان آن را بر روی انواع هواپیما‌های بدون سرنشین نصب کرد. این بمب‌ها از جستجوگر‌های حرارتی و لیزری برخوردارند و قادر به انهدام اهداف ثابت تا شعاع هفت کیلومتری هستند؛ همچنین ارتفاع رهایش بمب قائم ۵، هزار و ۳۰۰ متر تا چهار هزار متر عنوان شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار