امام جمعه مشهد:

بینش سیاسی و بصیرتی باید در وجود طلاب نهادینه شود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: طلاب خود را محدود به مستحبات و نوافل یا تحصیلات و کسب علوم حوزوی ندانند، زیرا طلبه در ماهیت وجودی، نوکر صادق و سرباز مخلص امام زمان (عج) است و با اینکه جایگاه‌های عالی علمی و مراتب فوق‌العاده تقوا خوب است، اما والاتر از همه بینش سیاسی و بصیرتی است که باید در وجود طلاب نهادینه شود.
کد خبر: ۶۲۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 25October 2023

بینش سیاسی و بصیرتی باید در وجود طلاب نهادینه شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت ایام ولادت امام حسن عسکری (ع)، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خراسان در حاشیه جلسه درس خارج فقه آیت‎الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد و به میزبانی مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله علم‌الهدی طی سخنانی اظهار داشت: نقطه کمال تربیت طلاب، جایی است که فرد به موازات مراتب اخلاقی و کمالات علمی، سرباز و نوکر خاص امام زمان (عج) باشد. بر همین اساس، فضای کلی حوزه‌های علمیه هم باید به سمت و سویی برود که محصول آن، طلبه عالم، بااخلاق و از همه مهم‌تر خدمتگزار خالص امام (عج) باشد.

امام جمعه مشهد در این برنامه تأکید کرد: از گذشته تاکنون، هیچ‌گاه شرایط کلی عالم و فضای فکری بشر به‌اندازه امروز برای پذیرش معرفت ظهور آماده نبوده و در این وضعیت، این ضرورت وجود دارد که طلاب خود را محدود به مستحبات و نوافل یا تحصیلات و کسب علوم حوزوی ندانند، زیرا طلبه در ماهیت وجودی، نوکر صادق و سرباز مخلص امام زمان (عج) است و با اینکه جایگاه‌های عالی علمی و مراتب فوق‌العاده تقوا خوب است، اما والاتر از همه بینش سیاسی و بصیرتی است که باید در وجود طلاب نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار