مروری بر زندگی‌نامه شهید «جعفرآبایی»

شهید «جعفر‌ آبایی هزاوه» دلاورمردی بود از مردان حقیقت، مردان قوی‌دل و قوی‌همّتی که کافران و دشمنان را به حیرت و فغان در آورده و دوستان را خرسند و خوشحال کردند.
کد خبر: ۶۲۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰ - 01November 2023

مروری بر زندگی‌نامه شهید «جعفرآبایی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، شهید «جعفر آبایی هزاوه» در شهرستان اراک در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای پا به عرصه وجود گذاشت که در آن مذهب، حرف اول را می‌زد و برای تربیت جعفر با تمام داشته هایشان به میدان آمده بودند تا او را در مسیری بزرگ کنند که اصول و قواعد اسلام می‌گوید، برای همین، روز‌ها را در کنار پدر به آموزش و یادگیری فنون زندگی و شب‌ها را در کانون احساس مادر به آموختن دروس معرفتی برای زندگی اسلامی می‌پرداخت.

مروری بر زندگی‌نامه شهید «جعفرآبایی هزاوه»

دلاور مردی بود از مردان حقیقت، مردان قوی دل و قوی همّتی که کافران و دشمنان را به حیرت و فغان در آورده و دوستان را خرسند و خوشحال نمودند.

آنانی که ثمره خونشان سرافکندگی و ذلّت دشمن شد و سربلندی و عزّت دوستان. شاید در روزگارانی قصه دلاور مردی‌ها و از خودگذشتگی‌های مردانی بزرگ را می‌شنیدیم و آرزوی دیدن آنان یا در کنار آنان بودن را داشتیم، که ناگاه دشمن ظاهر شد و تاریخ، صحنه‌ای دیگر از گذشته‌های خویش را به نمایش گذاشت.

با این تفاوت که این بار حقیقتاً دلاوری و شجاعت را تجربه کرد آن هم نه در منطقه یا قشری خاص، که همه ایران و همه ملت ایران این شرافت را به نمایش گذاشتند.

هفت ساله شد و دوره ابتدایی را شروع کرد و تحصیلش را تا مقطع سوم راهنمایی ادامه داد و برای کسب روزی و امرار معاش در شرکت ماشین سازی اراک مشغول به کار شد.

بعد از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی به عنوان داوطلب راهی جبهه‌ها شد و در سپاه شروع به خدمت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار