دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تکرار «روز قدس» در میدان انقلاب اسلامی+ تصاویر

مردم انقلابی تهران ضمن خلق روز قدس دیگری در میدان انقلاب، ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خواستار توقف جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و البته انتقام از این رژیم نامشروع تا نابودی آن شدند.
کد خبر: ۶۲۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ - 18October 2023

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: آفتاب پاییزی در غزه داشت غروب می‌کرد؛ همان غزه‌ای روزهاست مردم مظلومش، زیر آتش و گلوله شقی‌ترین انسان‌های روی کره زمین جان می‌دهند؛ اما غافل از اینکه این‌بار رژیم صهیونسیتی که سال‌هاست آن‌ها را تحت ظلم خود قرار داده، می‌خواهد در سرزمین آن‌ها جنایت فجیع‌تری را رقم بزند.

تکرار «روز قدس» در میدان انقلاب اسلامی

ساعتی از ابراز اطمینان و البته دروغین صلیب سرخ مبنی بر اینکه بیمارستان المعمدانی از بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونسیتی امن است، نگذشته بود و درحالی که مردم غزه به این بیمارستان پناه برده و زخمی‌های زیادی در آن بستری بودند، ناگهان یکی از موشک‌های رژیم صهیونسیتی به بیمارستان المعمدانی اصابت کرد؛ موشکی که هدیه آمریکا به صهیونیست‌ها بود و آن‌ها به وسیله آن، نزدیک به هزار نفر از جمله زنان و کودکان را در این بیمارستان به شهادت رساندند.

تکرار «روز قدس» در میدان انقلاب اسلامی

جنایت صهیونسیت‌ها در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی موجب جوش آمدن خشم مسلمانان و آزادیخواهان جهان شد؛ درحالی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز صبح همان‌روز، در این‌باره به جنایتکاران اخطار داده بودند؛ بر همین اساس ملت ایران همراه با دیگر ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و البته انتقام از این رژیم نامشروع شدند.

اگرچه مردم سراسر کشور از همان ساعات اولیه وقوع این جنایت فجیع، تجمعاتی را خصوصاً در میدان فلسطین تهران و سفارت‌های انگلیس و فرانسه برگزار کردند؛ اما تجمع اصلی در تهران امروز یعنی فردای وقوع این جنایت در میدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

تکرار «روز قدس» در میدان انقلاب اسلامی

تهرانی‌ها اگرچه قرار بود ساعت ۱۵ در میدان انقلاب اسلامی حضور پیدا کنند؛ اما عده‌ای از آن‌ها زودتر از ساعت مقرر به محل قرار رسیده و اندک‌اندک بر تعداد آن‌ها افزوده شد؛ تا جایی که می‌توان گفت که امروز «روز قدس» دیگری در تهران رقم خورد؛ مردم انقلابی از همان ساعات اولیه برگزاری این تجمع با در دست داشتن پرچم فلسطین مظلوم و دست‌نوشته‌ها و تصاویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به خیابان و میدان انقلاب اسلامی آمده و با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ‌بر اسرائیل و مرگ‌بر انگلیس، حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام و از رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان او خصوصاً آمریکای جنایتکار ابراز برائت کردند؛ البته در کنار مردم، مسئولان نیز به راهپیمایی محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی آمده بودند؛ از رئیس جمهور که سخنران اصلی مراسم بود گرفته تا پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دیگر مسئولان.

تکرار «روز قدس» در میدان انقلاب اسلامی

قدم زدن در مسیر این راهپیمایی باشکوه، جلوه‌های زیادی از خشم و انزجار مردم از استکبار جهانی خصوصاً رژیم صهیونسیتی را در مقابل دیدگان هرکسی قرار می‌دهد؛ کودکانی که با در دست داشتن پرچم و بر سر داشتن سربند، به‌همراه بزرگ‌تر‌های خود به خیابان انقلاب اسلامی آمده بودند، به کودکان مظلوم فلسطینی این پیام را رساندند که ما در کنار شما هستیم و اسرائیل همانند خانه عنکبوت سست بوده و نابودشدنی است.

دست‌نوشته‌های در دست مردم نیز نکات مهمی را خطاب به جنایتکاران در فلسطین اشغالی، مسلمانان جهان و حتی مسئولان کشور به‌همراه داشت؛ یکی از تظاهرکنندگان با در دست داشتن دست‌نوشته‌ای با مضمون «موشک جواب موشک» خواستار انتقام محور مقاومت از رژیم صهیونسیتی شده بود. تظاهرات‌کننده دیگری نیز با در دست داشتن دست‌نوشته‌ای، اعلام کرده بود: «می‌کشم، می‌کشم؛ آن‌که برادرم کشت» و با این عبارت، به خشم خود را از جنایات صهیونسیت‌ها نشان داده بود. «می‌رسد قیام طوفانی، لشکر قاسم سلیمانی» جمله روی دست‌نوشته یکی دیگر از تظاهرکنندگان بود که از ضرورت آمادگی جبهه مقاومت برای آزادسازی قدس حکایت داشت. همچنین تظاهرات‌کنندگان دست‌نوشته‌های دیگری نظیر «ای صهیونیست بیا حریفت منم» و «نابودی اسرائیل زمینه ظهور است» اشتیاق خود را برای مبارزه با اسرائیل اعلام کردند.

تکرار «روز قدس» در میدان انقلاب اسلامی

تظاهرات‌کنندگان همچنین با به آتش کشیدن پرچم‌های رژیم صهیونسیتی و آمریکا و همچنین لگدمال کردن پرچم نحس این ۲ جرثومه فساد، خشم و انزجار خود را از مستکبران اعلام کرده و بر ضرورت نابودی آن‌ها تأکید کردند. مردم انقلابی تهران درحالی پرچم‌های مستکبران را به آتش کشیدند که خود پرچم‌های کشور‌ها و گروه‌های حامی محور مقاومت را در دستان خود حمل می‌کردند؛ از پرچم جمهوری اسلامی ایران و فلسطین گرفته تا پرچم‌های حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس.

جلوه‌های دیدنی در روز قدس دوباره‌ای که امروز در تهران رقم خود، زیاد بود؛ خصوصاً وقتی حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور و «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس سخنرانی کردند و مردم با تکبیر‌های کوبنده، بر سخنان آن‌ها مهر تأیید زدند و در ادامه، زمانی داشت هوا کم‌کم تاریک می‌شد؛ در لحظات پایانی این راهپیمایی هم شور وصف‌ناشدنی در میان مردم حکم‌فرما شد؛ زمانی که «حاج سعید حدادیان» با حنجره گرم خود یاد روز‌های دفاع مقدس را در میدان انقلاب زنده کرد و «ابوذر روحی» نیز قطعه جدیدی را درباره مردم مظلوم فلسطین اجرا کرد و سپس با همان سرود دلنشین «سلام فرمانده» حال و هوای جمعیت حاضر در میدان را امام زمانی کرد و مردم نیز درحالی که عده‌ای از آن‌ها کفن‌های کوچکی را به نماد کودکان شهید غزه در دست داشتند، با او همراهی کردند و مراسم با قرائت بیانیه به پایان رسید؛ اما پایان این مراسم، پایان مطالبه‌گری‌ها از آحاد ملل اسلامی خصوصاً حکام عرب که به‌دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم نامشروع صهیونیستی هستند، نبود؛ بلکه شوری که این روز‌ها برای نابودی اسرائیل در میان مسلمانان ایجاد شده است، این رژیم نامشروع را لبه لبه پرتگاه نابودی نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها