رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:

جهان امروز با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبه‌رو است

رئیس‌زاده با بیان اینکه جهان امروز با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبه‌رو است، به بمباران بیمارستان غزه اشاره کرد و گفت: شب گذشته همه آن‌جیزی که سال‌ها به‌عنوان حقوق بشر انسان‌گرای مدرن غرب، بر چهره غربی‌ها نقاب زده بود، دریده شد.
کد خبر: ۶۲۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 18October 2023

جهان امروز با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبه‌رو استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد رئیس‌زاده» رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، امروز (چهارشنبه) در تجمع اعضای جمعیت هلال احمر و کادر درمان در محکومیت حمله مستقیم نظامیان رژیم صهیونسیتی به کادر درمان و امدادگران فلسطینی، که در میدان فلسطین برگزار شد، ضمن تسلیت وقایع این روز‌ها در فلسطین خصوصاً فاجعه شب گذشته در بمباران بیمارستان غزه، اظهار داشت: قومی وحشی در جلوی چشم مردم دنیا، فارغ از ارزش‌های انسانی در غزه مظلوم حمام خون راه انداخته‌اند و بیمارستان‌های غزه را تبدیل به گورستان کرده‌اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه جهان امروز با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبه‌رو است، به بمباران بیمارستان غزه اشاره کرد و افزود: شب گذشته همه آن‌چیزی که سال‌ها به‌عنوان حقوق بشر انسان‌گرای مدرن غرب، بر چهره غربی‌ها نقاب زده بود، دریده شد و البته فاجعه بزرگتر، آن است که عده‌ای هنوز در خواب خرگوشی خویش در توهمات خود دست و پا می‌زنند.

وی رژیم صهیونسیتی را لانه زنبور در قلب جهان اسلام خواند و گفت: به اذعان مقامات بهداشت و درمان فلسطینی، در چندروز اخیر بیمارستان‌های مختلف غزه بمباران و تخریب شده‌اند و رژیم صهیونسیتی رسماً برای تخلیه یکی از بیمارستان‌ها ضرب‌الاجل داد و به سازمان پزشکان بدون مرز نیز برای خروج از غزه، ضرب‌الاجل صادر کرد و همچنین امدادگران را زمین‌گیر کرده و آنبولانس‌ها را هدف قرار داد و مجروحین را به شهادت رساند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه اوضاع بهداشتی و درمانی در غزه فروپاشیده است، بیان داشت: حجم بالای اجساد شهدا از توان مدیریت خارج شده است و بیش از ۵۰ هزار زن باردار در همین ایام نیاز به مراقبت دارند و بیش از ۵ هزار نفر از آن‌ها در همین ایام باید فارغ شوند. همچنین در خیابان‌ها بدون بیهوشی عمل جراحی انجام می‌شود و کادر در مانی در غزه ده‌ها روز است که خواب و خوراک ندارند و درحال درمان خبر شهادت عزیزانشان را به آن‌ها می‌دهند.

«رئیس‌زاده» با بیان این‌که قوم صهیونیست سه اعتقاد دارند که با جان آن‌ها عجین شده است، تصریح کرد: آن‌ها می‌گویند که ما قوم برگزیده خدا بوده و هرکاری را مجاز می‌دانیم انجام دهیم. صهیونیست‌ها معتقدند که ما رکورددار اشغال‌گری در طول تاریخ هستیم؛ اما تنها اشغال‌گرانی هستیم که قربانی شده‌ایم. آن‌ها همچنین اعتقاد دارند که غیریهود بشر نیستند و حق هیچ گونه حقوق‌بشری را ندارند؛ این‌ها را همه در کتاب‌ها و پروتکل‌های خود آورده‌اند؛ لذا این قوم درنده باید در محیطی جدا محصور شوند و در خارج از فضای بشری زندگی اجتماعی انسان قرار بگیرند، این موضوع را اروپا و آمریکا زودتر از همه دنیا فهمیدند و این قوم درنده را به تعبیر خودشان از باغ اروپا خارج کردند و در جنگل دنیای اسلام محصور کردند.

وی تاکید کرد: جنایت بدون‌مرز، مقاومت و مبارزه بدون‌مرز را می‌خواهد. کنش‌گری در عرصه جهانی مهم است و ما کادر بهداشت و درمان باید به وظیفه خود عمل کنیم. آن‌چه امروز مهم است روایت قدرت و قدرت روایت است. آن‌چه که امروز مهم است، منطق قدرت است، نه قدرت منطق، لذا با قومی که منطق قدرت را می‌فهمد، نه قدرت منطق، باید با زبان قدرت و زور صحبت کرد و نباید از هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی ترسید.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور با اشاره به خطبه 182 نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: برادران ما که در غزه به شهادت رسیده‌اند ضرر نکرده‌اند؛ آن‌ها چراغ راه آینده هستند.

«رئیس‌زاده» با تاکید بر این‌که ما چند خواسته داریم، تصریح کرد: وزارت امور خارجه که در این روزها تحرک بسیار خوبی دارد، باید زمینه حضور کادر بهداشت، درمان و امداد را در غزه، مصر و اردن فراهم کند و همکاران ما در سراسر دنیا، در این راستا اعلام حضور و آمادگی کرده و ایفای نقش کنند. ما جنایت بمباران بیمارستان غزه را محکوم نمی‌کنیم؛ چراکه کار از محکومیت گذشته است و همه جهان کمترین مطالبه‌شان اعدام و به‌سزای اعمال رساندن عاملان و حامیان اصلی این جنایت که آمریکایی‌ها هستند، است.

انتهای پیام/113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار