برگزاری دوره توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور در مشهد

نمایندگان ۱۰۰ تشکل مردم نهاد (سمن) ایثارگری از سراسر کشور در قالب همایش «آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر» در مشهد گردهم آمدند.
کد خبر: ۶۲۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ - 17October 2023

دوره توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور در مشهدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «رحیم نریمانی» مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: دوره توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور از امروز (سه‌شنبه) به مدت سه روز در مشهد آغاز به کار کرد.

وی افزود: در این همایش قرار است تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن تبادل نظر درباره فعالیت‌های خود، در کارگاه‌هایی که در همین زمینه برگزار می‌شود نیز شرکت کنند.

نریمانی گفت: با توجه به ارتباط نزدیک تشکل‌های شاهد و ایثارگر با عموم مردم، این همایش فرصت مناسبی برای تقویت ظرفیت‌های موجود در این تشکل‌ها است.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این همایش اصول و مبانی ارتباطات انسانی، تسهیل‌گری در سازمان مردم نهاد، آشنایی با اصول برنامه‌ریزی راهبردی سازمان مردم‌نهاد و آشنایی یا اصول توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در قالب کارگاه‌های مختلف تدریس خواهد شد.

وی مردمی‌سازی را محور اساسی در بنیاد شهید عنوان کرد و بیان داشت: تشکل‌های مردمی، شاکله، شالوده و اساس کار بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، از این رو اداره‌کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده است.

نریمانی مهم‌ترین وظیفه تشکل‌ها را راهبری دانست و تصریح کرد: یکی از موضوعات اساسی که در دست پیگیری است جامعه مدنی، پیشروی و الگو بودن تشکل‌های ایثارگری است؛ از این رو تشکل‌ها باید جایگاه و نقش خود را بدانند و آن را استراتژی‌های خاص خود قلمداد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها