قالیباف در صحن مجلس:

مدیریت واحدی در روستا‌ها وجود ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روستا‌ها الان صاحب و متولی مشخصی ندارند که باید در برنامه هفتم توسعه برای رفع این مسأله تدبیر شود.
کد خبر: ۶۲۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ - 14October 2023

مدیریت واحدی در روستا‌ها وجود ندارد/ در برنامه هفتم تدبیر شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم توسعه و موضوع مربوط به مسکن روستایی، اظهار داشت: درباره روستا مسائلی مانند اشتغال، کشاورزی، تولید و مسکن مطرح است که باید مورد توجه باشد.

قالیباف بیان کرد: امروز مدیریت واحدی در روستا وجود ندارد که مرکزیت این مباحث را بر عهده داشته باشد. در واقع دهداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و بهداشت هرکدام بخشی از کار‌ها را انجام می‌دهند و از زمانی که جهاد سازندگی از روستا‌ها خارج شده است، روستا‌ها در حقیقت بدون متولی و صاحب مشخص شده‌اند.

قالیباف گفت: یکی از دلایلی که این روز‌ها شاهد مهاجرت گسترده از روستا‌ها هستیم، این است که وزارتخانه‌های متعددی به صورت پراکنده برای روستا‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های مهم برنامه هفتم توسعه این است که مجموعه‌ای را صاحب و متولی روستا‌ها کنیم. بر این اساس موضوع مسکن روستایی را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا کمیسیون پیشنهاد یکپارچه‌ای برای آنکه روستا‌ها صاحب مشخصی داشته باشند، ارائه دهد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار