در نشست مشترک رئیس هلال‌احمر با خیریه‌های خارج از کشور مطرح شد؛

اثربخشی بیشتر کمک‌های مردمی‌ با همکاری مستمر هلال‌احمر و خیریه‌ها

کولیوند در نشست با مسئولان خیریه‌های خارج از ایران، بر استمرار روابط و تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت تأثیرگذاری بیشتر خدمات بشردوستانه به هموطنان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ - 14October 2023

اثربخشی بیشتر کمک‌های مردمی‌ با همکاری مستمر هلال‌احمر و خیریه‌هابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، نشست هم اندیشی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با مؤسسه خیریه مپ (مادران علیه فقر) با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و با محوریت افزایش تعامل و همکاری با مؤسسه‌های خیریه خارج از کشور برگزار شد.

کولیوند گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی است که کار‌های خیرخواهانه را انجام می‌دهد. هلال احمر در بحث بهداشت، درمان و توانبخشی در ۱۲ کشور بیمارستان و درمانگاه دارد و برای قشر نیازمند خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در داخل کشور بیش از ۲۰۰ مرکز توانبخشی و ۴۰ داروخانه داریم که به افراد نیازمند خدمت رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح مدارس، مساجد و محلات کانال‌هایی را برای پیشگیری و جلوگیری از بلایا و آسیب‌ها و همچنین پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی ایجاد کرده‌ایم و دو میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب جوان در هلال احمر جذب کرده‌ایم که به تمام معنا، ایثارگر هستند.

به گفته این مقام مسئول، استعدادیابی و آموزش دانش آموزان در کانون‌های دانش آموزی برای پیشگیری از مخاطرات و کاهش آسیب‌ها از جمله سایر اقدامات هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در بیمارستان نورافشار به کودکان معلول خدمات توانبخشی ارائه می‌دهیم و خیرین می‌توانند برای به روز کردن تجهیزات این بیمارستان ورود کنند. خیریه‌ها می‌توانند اقداماتی انجام دهند تا کمک‌ها هم مؤثرتر باشد و هم هدر نرود.

کولیوند خاطرنشان کرد: خیرین و سازمان‌های غیرایرانی می‌توانند در اهداف و برنامه‌های بشردوستانه هلال‌احمر در داخل کشور مشارکت کنند تا تسهیل‌گری‌های لازم انجام شود.

وی افزود: اهداف مشترک هلال احمر و خیرین و خیریه‌ها خدمت به مستمندان و نیازمندان است و این اقدامات می‌تواند با همکاری مستمر، اثربخشی بیشتری داشته باشد. هر خیری که به هلال احمر مراجعه کند این جمعیت کار خیر آن‌ها را بر عهده می‌گیرد و گزارش کار مکتوب و مستند و نحوه هزینه کرد مبلغ اهدایی را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

این جلسه در راستای تاکید بر استفاده از ظرفیت خیریه‌های عام المنفعه خارج از کشور تشکیل و در این جلسه شهرناز نورمحمدی مدیرعامل مؤسسه مپ (مادران علیه فقر) شعبه ونکور از کانادا، دلفریب فنایی بنیان گذار مؤسسه مپ (مادران علیه فقر) در آمریکا، مؤسسه خیریه کودکان مهر و خیریه نیک گامان جمشید، حضور داشتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار