مراسم گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار و ۸۲۰ شهید انصار و مهاجر سقز برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار و ۸۲۰ شهید انصار و مهاجر شهرستان سقز با حضور سردار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در سقز برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 13October 2023

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار و ۸۲۰ شهید انصار و مهاجر سقز برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار و ۸۲۰ شهید انصار و مهاجر شهرستان سقز با حضور سردار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه، سردار ا «مان الله گشتاسبی» فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، سردار «رستگار پناه» از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، مسئولان استانی و شهرستانی، اعضای شورای تأمین و خانواده‌های معظم شهدا در آمفی تئاتر داشکده فنی مهندسی سقز برگزار شد و از خانواده‌های معظم شهدای آن دوران سخت تجلیل کردند.

سرهنگ «یوسف معروفی» فرمانده سپاه شهرستان سقز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر ساله یادواره‌های مختلف شهدا در سطح محلات و شهرستان توسط سپاه و با مشارکت مردم در سقز برگزار می‌شود.

در این آئین از کتاب نبرد در باران (روایتی از نبرد رزمندگان اسلام در سقز) به نویسندگی مریم صالحی ساکن سقز با موضوع جنگ ایران و عراق از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ چاپ شده نشر فاتحان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی شد.

اجرای تواشیح و مولودی‌خوانی، سرود و دکلمه از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک در چهار شهرستان مریوان، بانه، سقز و سروآباد با کشور عراق دارد و در طول جنگ تحمیلی به‌صورت مستقیم درگیر جنگ بود و تعداد زیادی از شهدا، متعلق به کردستان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار