راه‌اندازی۲۰۰۰ پنل خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد با مساعدت بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از همکاری بسیج سازندگی و دولت در زمینه صفحه‌های خورشیدی و راه‌اندازی ۲۰۰۰ پنل پنج کیلوواتی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ - 11October 2023

راه اندازی۲۰۰۰ پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین بهره‌برداری صفحه‌های خورشیدی در کهگیلویه  و بویراحمد اظهار داشت: کشور ما در مدار ۳۲ تا ۳۸ درجه قرار دارد و در طول مدت زیادی از سال از نعمت الهی نور خورشید برخوردار است.

سردار سلیمانی افزود: یکی از فناوری‌های جدید، تولید برق از نور خورشید است این صفحات خورشیدی و امروز در این‌جا یک نمونه پنج کیلووات آن با کمک یک خیر و بسیج سازندگی و اداره برق منطقه استان بهره‌برداری شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که این یک فعالیت جدید همه جانبه است به بررسی مزیت‌های آن پرداخت و تصریح کرد: درآمد خانوار‌ها و تولید برق را افزایش می‌دهد، ایمن انرژی پاک است، آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌کند، پدافند غیرعامل در آن رعایت می‌شود، خدمات پس از فروش دارد، به حل ناترازی برق در کشور کمک می‌کند، باعث می‌شود در صنعت برق و کشاورزی دچار خاموشی نشویم.

سردار سلیمانی با بیان این‌که پنل‌های خورشیدی بیش از ۲۰ مزیت دارند، گفت: علاوه بر تولید انرژی باعث اشتغال‌زایی می‌شود، کسانی که تولید می‌کنند، نصب می‌کنند و خدمات پس از فروش می‌دهند. چاه‌های کشاورزی و صنایع کوچک و بزرگ و خانه‌ها از این برق استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ماهیانه میزانی ادارات برق منطقه‌ای در قبال این برق تولیدی به حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

سردار سلیمانی گفت: این‌کار در کل کشور تازه شروع شده است: دولت برنامه‌ریزی کرده ۱۵ هزار مگاوات در کل کشور طی یک برنامه پنج ساله تولید کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: باید تلاش کنیم هر ساله حداقل سه هزار مگاوات در کشور از این مسیر تولید شود.

سلیمانی بیان کرد: اگر همه استان‌ها فعالیت کنند این مسئله دست‌یافتنی است و می‌تواند ناترازی را در کشور حل کند و ما به صادرکننده برق در منطقه غرب آسیا تبدیل خواهیم شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: تاکنون بسیج سازندگی بیش از دو هزار واحد پنج کیلووات در کشور ایجاد کرده است.

سلیمانی اظهار داشت: در خراسان رضوی ما روستایی داریم که برق کل روستا از این طریق تهیه شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: یک نیروگاه خورشیدی متوسط در یک بخشی از پیرامون روستا زده می‌شود و برق کل روستا تامین می‌شود. اگر الگوسازی شود در برخی روستا‌ها استفاده خواهد شد.

سلیمانی گفت: بسیج سازندگی صدهزار پنل خورشیدی در توافقنامه با طرح بزرگ دولت قرارداد بسته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار