نماینده مجلس شورای اسلامی:

«اسرائیل» چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد

فرهنگی گفت: رژیم صهیونیستی در نهایت چاره‌ای به جز این ندارد که به خواسته ساکنان واقعی فلسطین توجه کند و آنان باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند.
کد خبر: ۶۲۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ - 10October 2023

«اسرائیل» چیزی جز زبان زور نمی‌فهمدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسین فرهنگی» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، اظهار داشت: همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری فرمودند «قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانند شرط‌بندی روی اسب بازنده، محکوم به باخت است چرا که نهضت فلسطین امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از همیشه است و رژیم غاصب، رفتنی و در حال مرگ است.»

وی با اشاره به اینکه اسرائیل از ابتدای اعلام موجودیت همواره حقوق بین‌الملل را در مناطق اشغالی فلسطین نقض کرده است، متذکر شد: نحوه برخورد نیرو‌های رژیم صهیونیستی با ساکنان مناطق اشغالی مصداق بارز نقض حقوق بشر است و ساکنان مناطق اشغالی سال‌هاست از حداقل حقوق انسانی محروم هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساکنان منطقه اشغالی حقوقی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین مطابق با منشور ملل متحد، دفاع مشروع جزو حقوق همه ملت‌ها و انسان هاست و مردم فلسطین و گروه مقاومت در راستای حقوق مشروع خود این عملیات مهم و غافلگیرانه را علیه صهیونیست‌ها انجام دادند.

فرهنگی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در نهایت چاره‌ای به جز این ندارد که به خواسته ساکنان واقعی فلسطین توجه کند و ساکنان واقعی فلسطین باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند. رهبر انقلاب هم با تأکید بر اجرای مطالبه منطقی همه‌پرسی از همه ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نظام سیاسی این کشور، خطاب به مجاهدان فلسطینی فرموده بودند که مبارزه مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را به قدری ادامه دهید که ناچار به قبول این مطالبه مترقی شود.

وی بیان کرد: ساکنان واقعی فلسطین باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند که این مسأله هم منطبق با اصول دموکراسی و هم سازگار با موازین بین المللی است و مصالح مردمی را که در آن منطقه ساکن هستند اعم از یهودی و مسلمان، تأمین می‌کند. جای تأسف دارد افرادی که در رژیم صهیونیستی حاکم هستند، منطقی به غیر از زور و درگیری را نمی‌پذیرند و قبول دارند، اما در نهایت چاره‌ای به جز توجه به مطالبه ساکنان واقعی فلسطین نخواهند داشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار