در حاشیه ششمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری مهارت‌آموزی سربازان؛

سرلشکر موسوی: ایجاد ۲۴ کارگاه آموزشی استاندارد در نقاط محروم/ بیش از ۵۱۵ هزار سرباز در ارتش گواهینامه مهارت‌آموزی دریافت کردند

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ۲۴ مرکز و کارگاه آموزشی استاندارد در نقاط محروم و کمترتوسعه‌یافته ایجاد کردیم، گفت: بیش از ۵۱۵ هزار جوان سرباز در ارتش توانستند گواهینامه معتبر مهارت‌آموزی را در حوزه‌های مختلف دریافت کنند.
کد خبر: ۶۲۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 10October 2023

سرلشکر موسوی: ایجاد ۲۴ کارگاه آموزشی استاندارد در نقاط محروم/ بیش از ۵۱۵ هزار سرباز در ارتش گواهینامه مهارت‌آموزی دریافت کردندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه ششمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری مهارت‌آموزی سربازان وظیفه درباره اقدامات جدید ارتش جمهوری اسلامی در زمینه مهارت‌آموزی سربازان اظهار داشت: از زمان ابلاغ تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، ستاد کل نیرو‌های مسلح قرارگاه مهارت‌آموزی جوانان سرباز را راه‌اندازی کرد که در این راستا اقدامات بسیار خوبی در سطح نیرو‌های مسلح انجام شده است.

سرلشکر موسوی با تأکید بر اینکه دوران مقدس سربازی فرصت کم‌نظیری در طول عمر یک انسان است، افزود: جوانان سرباز روز‌ها و ساعات‌هایی را در اختیار یگان‌های نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرند و ضمن اینکه وظیفه اصلی خود را که موضوع دفاع از کشور است، انجام می‌دهند از اوقات فراغت خود نیز باید بهره ببرند تا برای آینده کشور انسان‌های مفیدی باشند.

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: از گذشته اقدامات طرح مهارت‌آموزی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در ارتش وجود داشت، اما پس از ابلاغ سیاست‌های قرارگاه، با بخش‌های مختلف کشوری ارتباطات بیشتری برقرار شد و آموزش‌ها و مهارت‌آموزی‌ها به لحاظ تنوع و تعدد توسعه یافت.

وی اضافه کرد: در طول اجرای این برنامه‌ها، تنها در ارتش بیش از ۵۱۵ هزار جوان توانستند گواهینامه معتبر مهارت‌آموزی را در حوزه‌های مختلف دریافت کنند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه در ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۴ مرکز و کارگاه آموزشی استاندارد در نقاط محروم و کمترتوسعه‌یافته ایجاد کردیم تا جوانان در این مراکز آموزش ببینند، گفت: بیش از شش هزار و ۲۰۰ کارگاه آموزشی ثبت‌شده در پادگان‌های ارتش داریم؛ همچنین یک مرکز نوآوری برای جوانان نخبه‌ای که به سربازی اعزام می‌شوند، ایجاد شده است تا ایده‌های خود را ارائه کنند.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: ارتباطات خوبی با بخش‌های مختلف کشوری اعم از سازمان اداری استخدامی، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و بخش‌های مختلف وجود دارد.

وی ادامه داد: این ارتباطات در این راستا است تا جوانانی که آموزش می‌بینند، بتوانند در حوزه‌های زیرمجموعه‌های این وزارتخانه‌ها کار مفیدی انجام دهند تا برای پیشرفت کشور مفید باشند و بتوانند پس از پایان دوران مقدس سربازی به‌طور مستقیم وارد بازار کار شوند.

سرلشکر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: جذابیت در محیط‌های سربازی بیشتر شده و وقت‌های بلااستفاده به حداقل ممکن رسیده است که این برای کشور قطعاً مفید خواهد بود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار