فرماندهی نیروی انتظامی استان اردبیل مطرح کرد؛

برقراری امنیت ضامن توسعه اقتصادی

سردار «تقوی» با اشاره به اینکه وجود ایمان در گرو برقراری امنیت است، گفت: امنیت ضامن توسعه اقتصادی خواهد بود.
کد خبر: ۶۲۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ - 09October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، سردار جواد تقوی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه کلیه فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... مرهون نظم و امنیت است، گفت: امنیت بعنوان هوا و اکسیژن در جامعه عمل می‌کند.

تقوی ادامه داد: استان اردبیل در سطح کشور جزو استان‌هایی است که وقوع جرم کم است و طبق ارزیابی مردمی، نیروی انتظامی استان نمره قبولی را از مردم گرفته و تقدیرات مردمی از پلیس استان ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: آمار کم جرم در استان اردبیل بواسطه حضور مردم مؤمن و متعهد است و نقشه‌های شوم دشمن در اخلال در نظم و امنیت روانی با حضور به موقع مردم خنثی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: اعتقاد مردم استان به اسلام و اهل بیت (ع) سبب شده در حجاب و عفاف نیز نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت شایسته‌ای را شاهد باشیم.

تقوی از کسبه و اصناف استان درخواست کرد در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پای کار باشند و از استفاده از اسامی غربی و نماد‌های خارجی و نصب پرچم دیگر کشور‌ها بر واحد‌های تجاری خود امنتاع کنند.

این مسئول انتظامی استان بیان کرد: بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ مورد صلاحیت اصناف توسط فراجای استان بررسی شده و در صدور صلاحیت برای دریافت پروانه فعالیت اصناف، کسبه و بازاریان نیروی انتظامی تعلل نمی‌کند.

تقوی با تأکید بر اینکه برای برقراری و حفظ امنیت و آرامش در استان نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم، یادآور شد: خانواده‌ها حتما نظارت مستمر بر رفتار فرزندان خود بخصوص در استفاده از فضای مجازی را داشته باشند.

وی با اذعان بر اینکه بیش از ۹۰ درصد جرائم فضای مجازی کشف شده است، گفت: شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتای استان برای خدمت به همشهریان بصورت شبانه روزی آماده گزارش سرقت‌های اینترنتی و پاسخگویی به شهروندان می‌باشد.

فرمانده نیروی انتظامی از افزایش ۲۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ۴ هزار و ۳۷۹ نفر معتاد جمع اوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد شده است.

تقوی اظهار کرد: ۳۷۶ فقره کشف سرقت در استان توسط فراجا انجام شده و ۲ هزار و ۵۴۷ سارق نیز دستگیر و به مراکز قضایی معرفی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار