سخنگوی وزارت خارجه قطر:

درگیری در فلسطین نباید به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود

الانصاری با اشاره به تلاش این کشور برای توقف درگیری در فلسطین، خبر داد که هدف این کشور، جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای است.
کد خبر: ۶۲۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ - 09October 2023

درگیری در فلسطین نباید به جنگ منطقه‌ای تبدیل شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تاکنون به هلاکت بیش از 1000 اسرائیلی و زخمی شدن بیش از 2 هزار نفر دیگر منجر شده است.

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که این کشور از آغاز این درگیری، با طرف‌های منطقه‌ای، مسئولان فلسطینی و اسرائیلی در تماس بوده است تا بتواند تنش را کاهش بدهد.

پایگاه خبری الخلیج آنلاین به نقل از الانصاری گزارش داد: اولویت قطر در حال حاضر، توقف خونریزی و جلوگیری از هدف قرار دادن غیر نظامیان، آزادی اسرا و تضمین این مسئله است که این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای بدل نشود.

یک منبع رسمی در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز از میانجی‌گری قطر برای تبادل اسرا و زندانی بین این جنبش و رژیم موقت صهیونیستی خبر داد.

این مقام مطلع گفت که یکی از رهبران حماس به قطر اطلاع داده که این جنبش با تبادلی که آزادی تمام زندانیان زن فلسطینی را تضمین می‌کند، مخالف نیست.

وی همچنین خبر داد: «قطر با حمایت آمریکا، به‌دنبال دستیابی به یک توافق فوری است که منجر به آزادی زنان اسرائیلی اسیر شده توسط حماس در ازای آزادی ۳۶ زن فلسطینی محبوس در زندان‌های اسرائیل شود».

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار