مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

پیامبر اکرم (ص) نخستین واقف جهان اسلام است

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: یکی از سنت‌های حسنه پیامبر (ص)، سنت حسنه وقف است و ایشان نخستین واقف جهان اسلام بوده است.
کد خبر: ۶۲۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ - 09October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید شهاب‌الدین حسینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی، امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و تجلیل از حافظان و قاریان برتر این دوره در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در استان به نیکی برگزار شد و امیدواریم که مسابقه‌های استان در مرحله کشوری و بین المللی باعث افتخارآفرینی برای کل کشور شوند.
 
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به سنت وقف نیز اشاره کرد و گفت: وقف نشانه تکریم انسان و ماندگاری است، این سنت انسان را از مرز خودخواهی خارج و به دگرخواهی می‌برد.

وی ادامه داد: یکی از سنت‌های حسنه پیامبر (ص)، سنت حسنه وقف است و ایشان نخستین واقف جهان اسلام بوده و در امتداد آن نیز امیرالمونین (ع) واقف شدند و این سفره را باز کردند تا به ندای فطرت بشریت جواب دهند.
 
مدیرکل اوقاف استان در پایان با بیان اینکه افراد با وقف اموال خود، وارثانشان را از محدوده بستگان خارج کرده و به موقوفه الائمه می‌رساند، ابراز کرد: اکنون موقوفات خواجه رشیدالدین فضل الله ۷۰۰ سال بعد، موقوفات قائم مقام فرهانی ۲۰۰ سال بعد و موقوفات خانم خیرالنسا ۲۰۰ سال بعد از فوت آن‌ها همچنان پابرجا بوده و به نیات آن‌ها در راه خیر عمل می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار