جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله:

شکست پروژه کشته‌سازی دشمن در اغتشاشات/ ابرقدرت‌ها از ما درخواست پهپاد پیشرفته ضدرادار می‌کنند

سردار «نجات» با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، گفت: دشمنان می‌خواستند در تهران و شهرهای مهم حدود ۳۰۰ نفر کشته‌سازی کنند تا مردم را به خیابان‌ها بیاورند؛ اما دستور فرمانده کل سپاه این بود که حتی اگر شهید دادید، نگذارید که توطئه آن‌ها شکل بگیرد.
کد خبر: ۶۲۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ - 06October 2023

دشمنان در اغتشاشات سال گذشته نتوانست ۸ هزار نفر را هم در تهران به خیابان بیاورندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله (ع)، امروز (جمعه) در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت «سلمان امیراحمدی» و یادواره شهیدان «روح‌الله و حسینعلی امیراحمدی»، با بیان اینکه شهیدان سلمان، روح‌الله و حسینعلی امیراحمدی در راه رفاه و امنیت کشور به شهادت رسیدند، اظهار داشت: اگر این بسیجی‌ها و مدافعان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نبودند، امروز این امنیت، استقلال و قدرت را در جمهوری اسلامی ایران نداشتیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله (ع) با اشاره به ضرورت مقایسه وضعیت امروز کشور با شهریور سال ۱۳۲۰، تصریح کرد: در سال ۱۳۲۰، دو هواپیما در دو نقطه تهران، دو بمب انداختند، رضاخان که مدعی فرماندهی کل قوا بود و به لشکرهای خود می‌بالید، قبل از اینکه این لشکرهای بجنگند، همه آن‌ها از پادگان‌ها فرار کردند و «فروغی» نخست‌وزیر او یک یادداشت را از سفارت انگلستان به وی داد که در آن نوشته بود سلطنت را به فرزندت واگذار و سریعا کشور را ترک کن و حتی یک ماه هم به او فرصت ندادند.

سردار نجات با اشاره به اینکه لشکرهای رضاخان سه‌روز هم نتوانستند مقاومت کنند و تمام فرمان آن‌ها، پادگان‌ها را ترک کردند، گفت: شما این وضعیت را با وضعیت امروز کشور مقایسه کنید، زمانی که چندسال قبل انگلیسی‌ها یک نفتکش ما را توقیف کردند، به نیروی دریایی سپاه دستور داده شد تا یک نفتکش انگلستان را توقیف کنید و برادران سلحشور ما در سپاه پاسداران، وقتی به یک نفتکش انگلیسی فرمان توقف دادند، آن نفتکش فرار کرد؛ اما آن‌ها با هلیکوپتر روی نفتکش هلی‌برن کردند.

وی با بیان اینکه زمانی که رزمندگان نیروی دریایی سپاه روی نفتکش انگلیسی هلی‌برن کردند، یک ستوان یکم نیروی دریایی سپاه به ناو انگلیسی هشدار داده و این ناو از نفتکش دور شد، بیان داشت: یک ستوان یکم نیروی دریایی سپاه در قرن بیست و یکم در جایی که ابرقدرت‌های جهان در آن لاف میزنند، محکم می‌ایستد و از عواقب آن نمی‌ترسد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله (ع) ادامه داد: سال ۱۳۲۰ متفقین وارد ایران شدند و در داخل ایران جلسه گذاشتند؛ اما شاه ایران را در این جلسه راه ندادند.

سردار نجات با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: درحالی که این انقلاب به تازگی به پیروزی رسیده بود، ابرقدرت‌ها برای سرنگونی آن از دیوانه ای به نام صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند؛ در حالی که آن موقع سپاه تیپ و لشکر خاصی نداشت و در کردستان درگیر بودند؛ اما آن‌ها با سلاح کلاشینکف و آر‌پی‌جی رفتند و مقابل دشمن ایستادند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله (ع) به اغتشاشات سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در این حوادث دشمنان هرآنجه تجربه داشتند، جمع کردند و با هم متحد شدند و یک‌بار دیگر به خیال خام خود آمدند و در یک جنگ ترکیبی با همه رسانه‌های خود و طراحی سناریوهای مختلف؛ اما نتوانستند در تهران حتی ۸ هزار نفر را به خیابان بیاورند.

وی افزود: دشمن در حوادث سال گذشته نتوانست به اهداف خود دست یابد که بخشی از این عدم موفقیت دشمن به دلیل عنایت الهی، بخشی از آن به دلیل رهبری امام خامنه‌ای و بخشی از آن به خاطر مجاهدت‌های نیروهای بسیج، سپاه و فراجا بود.

سردار نجات با تاکید بر اینکه باید دست تک‌تک مدافعان امنیت را بوسید، گفت: توطئه دشمن در اغتشاشات سال گذشته این بود که می‌خواست در تهران و شهرهای مهم کشته‌سازی کند، آن‌ها می‌خواستند حدود ۳۰۰ نفر کشته‌سازی کنند تا مردم تهران را به خیابان‌ها بیاورند؛ اما دستور فرماندهی کل سپاه این بود که حتی اگر شهید دادید، نگذارید تا توطئه آن‌ها شکل بگیرد؛ این درحالی است که اگر شهید سلمان امیراحمدی اسلحه داشت، نمی‌توانستند او را با اسلحه به شهادت برسانند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله (ع) اضافه کرد: برادران ما در سپاه استان البرز ۶ شهید و هزار ۵۰۰ جانباز دادند که آن توطئه کشته‌سازی دشمن شکست بخورد. همچنین برخی از فرماندهان نواحی ما در تهران بیش از ۷ چاقو خوردند و مدت‌ها بستری بودند و برخی را با سنگ بر سرشان زدند و چشم‌های آن‌ها را درآوردند. این فداکاری‌های صورت گرفت که امروز این امنیت برقرار شده است.

سردار نجات اظهار داشت: امسال نیز مسئولان آمریکایی مصاحبه کردند و تمام رسانه‌های معاند برای سالگرد اغتشاشات فرخوان دادند، اما توطئه آن‌ها شکست خورد؛ این شکست به دلیل این بود هم برادران فراجا و هم برادران بسیجی و سپاهی قدرتمندانه به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه بسیجی‌ها در اغتشاشات سال گذشته از خود مردانگی و غیرت نشان دادند، گفت: اینکه می‌بینیم جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم برخی محدودیت‌ها با سرعت پیشرفت می‌کند، به همین دلیل است.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله (ع) با اشاره به اینکه ما در اوایل دوران دفاع مقدس خمپاره هم نمی‌توانستیم تولید کنیم و بزرگ‌ترین موشک ما موشک مالیوتکا بود که آن را از خارج وارد می‌کردیم، تصریح کرد: امروز ما بزرگترین تولیدکننده پهپاد در دنیا هستیم تا جایی که ابرقدرت‌ها از ما درخواست پهپاد پیشرفته ضدرادار می‌کند. در دورانی در دنیا دغدغه این بود که کسی به ما اسلحه نفروشد؛ اما امروز دغدغه دنیا این است که کسی از ما اسلحه نخرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار