سخنگوی رزمایش پهپادی ارتش:

انهدام موفقیت‌آمیز بیش از ۵۰ هدف در رزمایش پهپادی ارتش

امیر سرتیپ «شیخ» انهدام موفقیت‌آمیز بیش از ۵۰ هدف در رزمایش پهپادی ۱۴۰۲ ارتش خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 04October 2023

یکی از ویژگی‌های پهپاد کمان ۱۹ ایجاد اخلال در منطقه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» سخنگوی رزمایش پهپادی ارتش در گفت‌وگویی رادیویی درباره اقدامات صورت گرفته در این رزمایش اظهار داشت: روز گذشته اولین روز رزمایش بود و باید فاز شناسایی را تکمیل می‌کردیم و با شناسایی هدف مورد نظر قابلیت مداومت پروازی، وضوح و انتقال تصویر و رادارگریزی «ابابیل ۵» را به نمایش گذاشتیم.

امیر سرتیپ شیخ ادامه داد: همچنین بحث رهگیری را داشتیم که یکی از اقدامات مواجهه هوایی در زمره هوا به هوا بود و پرنده مدافع باید می‌توانست با شلیک موشک در هوا به هوا، مهاجم را منهدم کند و این دستاورد بزرگی برای ما بود.

سخنگوی رزمایش پهپادی ارتش با اشاره به رونمایی از پهپاد «کمان ۱۹» گفت: این پرنده می‌تواند در یک منطقه اخلال ایجاد کند که به‌عنوان کاری راهبردی رونمایی شد و پهپاد «امید» را نیز داشتیم که هدف راداری خود را مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: امروز هم در فاز پایانی رزمایش در پی حرکت گروهی پهپاد‌ها از اقصی‌‌نقاط کشور در مدار ۳۶۰ درجه جغرافیایی هستیم و قابلیت عبور این پرنده‌ها را به مرحله آزمایش می‌گذاریم. در این رزمایش قریب به ۲۰۰ پرنده مورد استفاده واقع شدند و ۵۲ هدف نیز مورد اصابت قرار گرفتند.

امیر سرتیپ شیخ ادامه داد: گام بعدی کار نیز واردکردن پرنده‌ها در سامانه نیرو‌های چهارگانه ارتش است و در حال حاضر پرنده‌ها از چهار نیرو با قابلیت‌های مختلف در قرارگاه‌ها سازماندهی شده‌اند و توان آفندی و پدافندی مورد نظر است و خوشبختانه تا امروز به اهداف دست پیدا کرده‌ایم.

سخنگوی رزمایش پهپادی ارتش در ادامه از قابلیت‌های بسیار بالای پهپاد‌های شناسایی سخن گفت و افزود: قدرت دوربین و جنس بدنه و مداومت پروازی آن‌ها از جمله قابلیت‌هاست و سه تا چهار ساعت مداومت پروازی دارد و عکس‌برداری را با تمام جزئیات صورت می‌دهد و این برای ما یک قابلیت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه‌ به جنس بدنه و طراحی انجام شده، یکی از اهداف رزمایش آزمایش بود و مدت استقرار سامانه روی هدف نشان می‌دهد درصد کشف دشمن پایین می‌آید و پرنده مورد نظر به‌خوبی مأموریت خود را انجام داده است و امیدواریم در آینده، بهتر و بیشتر از این قابلیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار