مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال مطرح کرد؛

رویکرد فرهنگی توچال تقویت می‌شود/ برنامه‌های فرهنگی جریان‌ساز و شاد را دنبال می‌کنیم

امداد با تاکید براینکه رویکرد فرهنگی مجموعه توچال تقویت می‌شود، گفت: در مناسبت‌های مختلف حتمأ برنامه‌های فرهنگی و هنری گسترده و جریان‌ساز و شاد را در راستای تاکیدات رهبر انقلاب درخصوص نشاط اجتماعی را دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ - 03October 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جشن بزرگ ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفرصادق (علیه‌السلام) شامگاه دوشنبه در مجموعه تفریحی توچال برگزار شد.

در ابتدا، روح‌اله امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال اعیاد میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: به‌جهت اینکه توچال در یک موقعیت مکانی ویژه قرار گرفته است شاید چنین تصوری باشد که استفاده از این مکان مخصوص افراد خاصی است درحالی که چنین نیست چراکه بخشی از خدمات ما در این مجموعه برای عموم رایگان است.

وی افزود: هزینه‌های استفاده از تله‌کابین و دیگر امکانات این مجموعه نسبت به خدمات تفریحی دیگر مجموعه‌ها ارزان‌تر است و حتی قابل مقایسه با دیگر مجموعه‌ها نیست.

مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال با بیان اینکه در طول سال بیش از چهارمیلیون مخاطب از خدمات مجموعه توچال استفاده می‌کنند، عنوان کرد: توچال‌ون طرح فرهنگ‌محور این مجموعه است که اجرای آزمایشی آن آغاز شده است این طرح بامحوریت مخاطبین توچال است. از افرادی که به‌صورت مرتب از خدمات توچال استفاده می‌کنند قرار است در این طرح در مدیریت مجموعه استفاده و همکاری گرفته شود.

امداد، محدودیت‌های انسانی در مجموعه توچال را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: تاکنون گروه‌های مردمی مختلف در جهت مدیریت مجموعه توچال تشکیل شده و این گروه‌ها در زمینه فعالیت‌های فرهنگی به ما می‌کنند تا برنامه‌ها را به‌بهترین شکل اجرایی کنیم.

او اجرای برنامه‌ پاکداشت محیط‌زیست با همکاری گروه‌های مردمی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: هفته گذشته برنامه پاکداشت محیط زیست با همکاری ۷۰ نفر از کوهنوردان و اسکیت‌بازان در این مرکز با سیاست همکاری با گروه‌های مردمی در مدیریت توچال برگزار شد.

مدیرعامل مجموعه توچال اجرای برنامه‌های شاد را در راستای تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد نشاط اجتماعی یک اقدام مهم دانست و افزود: برگزاری برنامه‌های شاد با ابعاد بزرگ‌تر در مجموعه توچال در دستورکار است؛ جشن بزرگ عید غدیر که طی دو روز برگزار شد در همین راستا بود لذا سعی می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف در این زمینه فعال‌تر و با برنامه‌تر و فعال باشیم.

امداد گفت: توچال به‌عنوان یک جاذبه منحصر‌به‌فرد با جاذبه‌های طبیعی هنوز به مخاطب تهران و سراسر ایران معرفی نشده است؛ در فصل بهار در توچال یک جاذبه منحصر‌به‌فرد وجود دارد و در ایستگاه اول شرایط کاملا بهاری و در ایستگاه هفتم با شرایط زمستانی و برف روبرو هستیم که برای بسیاری از مهمانان خارجی ما جذاب است.

در ادامه گروه سرود نجم الثاقب با ترکیبی از اقوام مختلف به معرفی تنوع اقوام ایرانی پرداخت و سرودهایی را به زبان و گویش‌های ترکی، لری، کُردی و گیلکی اجرا کردند که مورد استقبال ویژه حضار قرار گرفت.

عباس صادقی، سرپرست این گروه درباره اجراهایی که انجام دادند، گفت: امشب در مجموعه فرهنگی ورزشی توچال سرودهای ایرانی رنگی که به معرفی اقوام ایرانی شامل ترکی، کُردی، لری، گیلکی، مازنی، بلوچی، جنوبی و کُرمانجی و مازندرانی بود، اجرا شد.

وی افزود: اجرای این گروه با لباس‌های محلی بود که موجب جذابیت دو چندان سرود شد و مورد استقبال مخاطبین و تماشاچیان حاضر قرار گرفت. یار اومده سرود دیگری بود که به مناسبت ولادت پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع) و عزیزم حسن، از دیگر سرودهایی بود که امشب اجرا شد.

انتهای پبام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار