امام جمعه خرمشهر:

بیان رشادت‌ شهدا تولید قدرت برای ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت: حفظ باورهای دینی و تمامیت ارضی کشور را مدیون مجاهدت شهدا هستیم و بیان رشادت‌های آنها تولید قدرت برای ایران اسلامی است.
کد خبر: ۶۲۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ - 02October 2023

بیان رشادت‌ شهدا تولید قدرت برای ایران اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «محمدجواد عادل‌پور» امام جمعه خرمشهر یکشنبه شب در یادواره شهید «سید محمدعلی جهان‌آرا» فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: امروز بیش از گذشته دشمنان انقلاب اسلامی و ایران را شناختیم و هر چه زمان می‌گذرد ماهیت دشمنی آنها روشن‌تر می شود.

وی افزود: دشمن بعد از جنگ تحمیلی جنگ شناختی و عقیدتی علیه کشور را گشوده که تنها راه موفقیت و سربلندی در برابر آنها محور قرار دادن ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام عادل‌پور دشمن شناسی، مردم شناسی و خداجویی را از خصلت‌های بارز امام خمینی(ره) دانست و یادآور شد: دشمن با راه انداختن جنگ، قصد تجزیه ایران و از بین بردن هویت ایرانی در کنار هویت اسلامی را داشت که با پیروی از امام راه بجایی نبرد.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس، فرماندهانی که تربیت شده مکتب انقلاب و امام بودند جایگاه خاصی داشتند و جنگ را مدیریت کردند و در نهایتا به واسطه نقش آفرینی فرماندهانی همچون شهیدجهان‌آرا به پیروزی رسیدیم.

امام جمعه خرمشهر گفت: حفظ باورهای دینی و تمامیت ارضی کشور را مدیون مجاهدت شهدا هستیم و بیان رشادت‌های آنها تولید قدرت برای ایران اسلامی است.

شهید «سید محمدعلی جهان‌آرا» فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر در مقاومت و ایستادگی خرمشهر در مقابل حمله عراق علیه ایران نقش بسیار موثری داشت و در حادثه سقوط هواپیمای سی-۱۳۰ به شهادت رسید.

وی قبل از انقلاب اسلامی با عضویت در گروه مخفی به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مبارزه مسلحانه علیه حکومت شاهنشاهی پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب نیز فعالیت‌های انقلابی را ادامه داد و فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر شد.

جهان آرا با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با نیروهای سپاه و مردمی در مقابل تجاوز عراق ایستادگی نمود تا جایی که توانستند دشمن را ۴۵ روز معطل نگه دارند و از سقوط خرمشهر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار