در همایش مردان بی‌ادعا مطرح شد؛ 

فرمانده نیروی دریایی ارتش: بسیاری از کشور‌ها مشتری ناوشکن دنا هستند/ توان علمی و فنی برای ساخت ناوهواپیمابر داریم

امیر دریادار ایرانی با بیان اينکه بسیاری از کشورها مشتری ناوشکن دنا هستند، گفت: ناوگروه ۸۶ دستاوردهای بسیاری برای کشورمان داشت.
کد خبر: ۶۲۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ - 30September 2023
فرمانده نیروی دریایی ارتش: بسیاری از کشورها مشتری ناوشکن دنا هستند/ ناوگروه ۸۶ دستاوردهای بسیاری برای کشورمان داشت/ بهترین مقر برای کنترل موشک های بالستیک قطب جنوب است به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش مردان بی ادعا که عصر امروز (شنبه) در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش دستاوردهای بسیاری برای کشورمان داشت؛ مهمترین آن یک مقطع تاریخی رقم خورد و بسیاری از کشورها در حوزه آموزش و ساخت شناور درخواست دادند و مشتری ناوشکن دنا شدند؛ تمام تجهیزات این ناو شکن نیز ایرانی است.
 
امیر ایرانی همچنین در ادامه درباره احداث پایگاه نیروی دریایی در قطب جنوب گفت: موقعیت قطب جنوب از چند ابعاد حائز اهمیت است؛ در حوزه نظامی بهترین مقر برای کنترل موشک‌های بالستیک است؛  دشمن از قطب جنوب استفاده می کند و  هدف آنها مشخص است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما تجهیزات پیشرفته ای داریم که به دست جوانان و نخبگان کشورمان ساخته شده است؛ البته باید شرایط قطب جنوب را به خوبی بررسی کنیم؛ امروز خودباوری در نیروی دریایی ارتش وجود دارد و باید بدنه شناور ما یخ شکن باشد.

وی همچنین در ادامه درباره نیاز و خرید شناور با پیشران هسته ای گفت: ما بسیار توانمندیم و ضرورتی در این مورد حس نشده است‌؛ ما همه سوخت ها را تامین کردیم و برنامه ای برای خرید شناور با پیشران هسته ای نداریم‌

امیر دریادار ایرانی افزود: آخرین دستاورد نیروی دریایی ارتش ناوشکن دیلمان در بندر انزلی است و در صورت تایید ستادی، الحاق آن صورت می گیرد.

وی همچنین در ادامه درباره جایگاه دانشگاهها در توسعه نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما از چند طریق از ظرفیت دانشگاههای کشور استفاده می کنیم که تفاهم نامه هایی با دانشگاه ها و با معاونت های پژوهشی بسته شده است.

امیر دریادار ایرانی افزود: شرکتهای دانش بنیان عمدتا به دانشگاه ها متصل هستند و این را بدانید که نیروی دریایی ارتش ویترین شما در خارج از مرزها است.

وی همچنین درباره وظیفه جامعه دانشجویی در مقابل اخلالگران گفت: وظیفه دانشجویان مشخص است و شما برای کسب علم در این مکان علمی و مقدس حضور پیدا کردید؛ به عنوان یک سرباز می گویم که توان خود را در حوزه علم متمرکز کنید و مطمئن باشید افتخارات بزرگی رقم می خورد.

امیر دریادار ایرانی همچنین درباره ارزیابی حضور در جلسات دانشجویی افزود: جلسه بسیار خوبی بود و خروجی این دانشجویان عزیز اقتدار کشورمان در دنیا را در پی دارد؛ قطعا افتخار می کنم در این جمع حضور دارم و شرایط فراهم باشد به صورت فعال در این جلسات حضور می یابیم؛ قدم بعدی ما مسیری است که تدابیر فرمانده معظم کل قوا ( مدظله العالی) اجرایی شود و بتوانیم گام های بزرگتری برداریم‌.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: قطعا گام بعدی ما تقویت تجهیزات نیروی دریایی ارتش است و هدف ما حضور دائمی در حوزه دریا است و پیام اصلی را به همگان می رساند و قطعا دشمن از این حضور عصبانی است.

وی همچنین درباره برنامه نیروی دریایی ارتش در جهت ناوهواپیمابر و پیشران‌های خاص گفت: نگاه ما به واحدهای سنگین به ویژه پشتیبانی است؛ در حوزه ناو هواپیمابر فعلا نیازمندی وجود ندارد؛ ادبیات امروز کشورمان برای اولین بار از برنامه های ما اشاره شد ناو پهپادبر است؛ ناو پهپادبر به طور خاص در دستور کار است و مراحل ساخت آن آغاز شده است و بخش هایی آن آماده است و زمان می برد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: درباره پیشران های مدرن هر آنچه که طرفیت علمی کشور باشد که تاکنون در حوزه بخار و توربین ها خیلی پیش رفتیم؛ جای تقدیر و تشکر دارد فعلا همان نیاز ما را تامین می کند.

وی تاکید کرد: قاطعانه می گویم توان علمی و فنی برای ساخت ناوهواپیما در کشور وجود دارد چرا که در حوزه طراحی مشکلی نداریم و در بخش خطوط بدنه نیز مشکلی نداریم؛ ما در آینده شمال ناو هایی با ظاهری جدیدتر هستیم.

امیر دریادار ایرانی درباره زمان الحاق ناو دیلمان خاطرنشان کرد: ما منتظر تدبیر ستادی هستیم؛ احتمالا در هفته ابتدایی آذرماه این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار