فرمانده نیروی زمینی سپاه:

شهید «هاشمی» نمونه بارز پاسدار گمنام امام‌ زمان (عج) بود

سردار پاکپور گفت: شهید «سید حمیدرضا هاشمی» فرمانده‌ای شجاع و نترس و نمونه بارز یک پاسدار گمنام امام زمان (عج) بود.
کد خبر: ۶۱۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ - 30September 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حمیدرضا هاشمی» مسئول اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که در اغتشاشات مهرماه سال گذشته در زاهدان به شهادت رسید، اظهار داشت: شهید هاشمی نمونه بارز یک پاسدار گمنام امام‌ زمان (عج) بود؛ به طوری که توانایی‌ها و فداکاری‌های این شهید بزرگوار عمدتاً در سیستان و بلوچستان برای دیگران عیان نبود و از توانمندی‌ها و اقداماتی که این شهید داشت افراد خیلی مطلع نبودند.

سردار پاکپور در ادامه با اشاره به اینکه خیلی از موضوعات امنیتی این استان به موضوعات امنیتی و اطلاعات بازمی‌گردد، افزود: یکی از عزیزانی که همیشه طرف مشورت من قرار می‌گرفت و وضعیت را از او جویا می‌شدم، این شهید بزرگوار بود.

فرمانده نزسا با اشاره به اینکه شهید هاشمی از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود، عنوان کرد: در منطقه سیستان و بلوچستان برای شناخت مسائل امنیتی و خیلی از مسائل منطقه، باید وقت زیادی را صرف کرد، ولی سید در مدت‌زمان کوتاهی نسبت به همه موضوعات امنیتی استان شناخت پیدا کرد؛ ایشان نسبت به بسیاری از افراد که سالیان سال در این منطقه مسئولیت داشتند، توجیه‌تر بود.

وی اضافه کرد: شهید هاشمی نسبت به موضوعات مختلف امنیتی استان، عناصر گروه‌های تروریستی و افرادی که در منطقه به دنبال ناامن‌کردن سیستان و بلوچستان بودند، کاملاً اشراف داشت.

سردار پاکپور با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این شهید «پیگیری جدی موضوعات تا رسیدن به نتیجه» بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ که بعضی از اتفاقات در حاشیه پیرسوران رخ داد و دو نفر از همکاران شهید به شهادت رسیدند، سید برای اینکه عناصر تروریستی را که این دو عزیز را به شهادت رساندند، شناسایی کند، آرام و قرار نداشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: عملیات‌های بسیاری در راستای مبارزه با تروریست‌ها در اواخر سال ۱۴۰۰ انجام شد و شهید هاشمی در رأس عملیات‌ها شخصاً حضور داشت و با تروریست‌ها مبارزه کرد و عمده تروریست‌هایی که در به شهادت رساندن آن دو شهید عزیز نقش داشتند و یا عاملین بودند، همه به درک واصل شدند.

وی افزود: ویژگی و خصلت بارز دیگر این شهید بزرگوار شجاعتش بود و در مسائل عملیاتی و در موضوعات امنیتی به هیچ وجه هراس نداشت، بار‌ها به او می‌گفتیم که در فلان منطقه و عملیات ضرورت ندارد که برود، اما اصرار می‌کرد که باید خودم در آنجا حضور داشته باشم.

سردار پاکپور اضافه کرد: اخلاص ناب و صداقت دو خصلت و ویژگی دیگر این شهید بزرگوار بود به طوری که وقتی یک مطلبی در رابطه با مسائل امنیتی مطرح می‌کرد به صداقتش کاملاً اعتماد داشتیم و به راحتی می‌پذیرفتیم؛ اگر در رابطه با یک مورد تروریستی موضوعی را مطرح می‌کرد، خیلی دنبال این نبودیم که درست است یا خیر؛ چون می‌دانستیم سید هر موضوعی را که مطرح می‌کرد، قطعاً اگر خودش به یقین نرسیده باشد، به ما منعکس نمی‌کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: شهید هاشمی مستمر کار می‌کرد و پشتکار در موضوعات امنیتی و اطلاعاتی داشت و منسجم در این زمینه کار می‌کرد و نسبت به نیرو‌های زیردست خودش تعصب خاصی داشت، این هم یکی از ویژگی‌های ارزشمند دیگر این شهید بود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار