در پنجمین همایش «یاد‌ها و نام‌ها»؛

سرلشکر سلامی: دفاع مقدس گزینه‌های نظامی روی میز دشمن را باطل کرد/ اتکاء به آمریکا موجب فروپاشی کشورها و همراهی با ایران عامل ماندگاری آن‌هاست

فرمانده کل سپاه «دفاع مقدس» را در مجموعه جنگ‌های‌ متعارف و معمول جهان، بی‌نظیر دانست و گفت: دفاع مقدس گزینه‌های نظامی روی میز دشمن را باطل کرد؛ لذا امروز هیچ قدرتی حتی فکر حمله نظامی به ایران را هم در سر نمی‌پرورانَد.
کد خبر: ۶۱۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ - 27September 2023

سرلشکر سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در پنجمین همایش «یاد‌ها و نام‌ها» که در مجموعه فرهنگی ورزشی پنج آذر بسیج برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس نازله‌ای از عاشورا بود.

سردار سلامی افزود: عاشورا قله دست‌نایافتنی عالم است که خداوند پذیرفت زیباترین مخلوق هستی را برای کرامت انسان و کسانی که با منطق شرافت، حریت، کرامت، جوانمردی، عاطفه و اخلاق زندگی می‌کنند، برای دفاع از اسلام به میدان برود، شهید شود و اهل بیتش در سخت‌ترین حالت اسیر شوند تا برای همه تاریخ به‌عنوان حجت برای مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) بدرخشد و هیچ بهانه‌ای برای ترک میدان جهاد وجود نداشته باشد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر عاشورا نبود در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم؛ چون جنگ، فلسفه، ایمان و انگیزه می‌خواهد. باید این تکاثر از یک سرچشمه الهام‌بخش در زمان و کالبد جان جاری شود تا آن ملت بتواند با الهام گرفتن از این الگوی ناب و کمیاب راه غلبه بر مشرکان، منافقان و کفار را در اوج نابرابری بیابد. می‌توانیم علو ایمان و درخشش آسمان را در آفرینش پیروزی ببینیم؛ آن هم در شرایطی که در قلت باشیم.

وی عنوان کرد: به اذن خداوند صابران، آن‌ها که به خدا تکیه می‌کنند و به وعده‌های الهی ایمان دارند و خدایی که بر خود نصر مؤمنان را واجب کرده، مؤمنان را در اقلیت بر کثرت دشمنان پیروز می‌کند.

پیروزی‌های ایران در برابر آمریکا مرهون دفاع مقدس است
سرلشکر سلامی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود، در نبرد با آمریکا هم پیروز نمی‌شدیم، گفت: وقتی عاشورا به زمان‌حال منتقل شد، قلب‌ها، دل‌ها و ذهن‌ها را مطمئن، گام‌ها را مستحکم و بازوان را قوی‌ کرد و بدین شکل دفاع مقدس شکل گرفت و پیروز شد.

فرمانده کل سپاه افزود: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد، شاید دیگر تکرار نشود. دفاع مقدس در مجموعه جنگ‌های‌ متعارف و معمول جهان بی‌نظیر است؛ عبور از میادین مین، کانال‌های پر از سوخت، بارش گلوله‌ها و تراکم دشمن، عبور از اروند و شکستن خط کربلای ۴ و ۵، فتح‌المبین و عبور از هور، هیچ‌یک از این صحنه‌ها در تاریخ تکرار نخواهد شد؛ چون آن جنگ نقطه تمرکز تمامی تدابیر عالم بود و همه انگیزه‌های قدرت‌های شیطانی و حمایت جهانی و عملیات روانی عالم‌گیر، در حصر اقتصادی قرار دادنِ ما در هیچ جنگی سابقه نداشته و ندارد.

وی اضافه کرد: این جنگ در دوران طفولیت یک نظام که رهبر و امام آن یک جنگ خارجی را با آن وسعت تجریه نکرده و فرصت سازماندهی قدرت دفاع را پیدا نکرده آغاز و ملت ایران با با تهاجم جهانی مواجه شد؛ ذوق‌زدگی دشمن برای در هم شکستن انقلابی که طلوع کرده تا تمدن مبتذل غرب در شرق زمین طلوع کند، ساده نیست؛ برای همین دفاع مقدس یک قطعه متوقف‌شده در تاریخ نیست که فقط بتوانیم افتخارات را برای آن دوران بدانیم.

دفاع مقدس در امتداد عاشوراست
سرلشکر سلامی گفت: ما تحمل عاشورا را در یک نیم‌روز نداشتیم؛ لذا خداوند آن نیم‌روز را در هشت سال امتداد داد تا تحمل ما افزایش یابد. نتایج نهایی نبرد را شهادت تعیین می‌کند، نه سلاح؛ به عبارت دیگر جنگ را سیستم‌ها اداره نمی‌کنند، بلکه آن را قلب‌ها اداره می‌کنند؛ چون پیروزی و شکست مربوط به عالم درون است؛ پس اگر قلب ملتی شکست بخورد، باور و ایمانش شکست می‌خورَد.

وی بیان کرد: پیروزی و شکست معادلات ریاضی نیستند که اگر هرکس قدرت بیشتری داشت، پیروز شود؛ این شعار نیست. بعد از دفاع مقدس، شکست مداخلات آمریکا را دیده‌اید. همه قدرت‌های بزرگ شکست‌های متعددی را تجربه کرده‌اند؛ درحالی که ما پیروز بودیم. ما بر حسب اعتقادات و تجربیات به این نتیجه رسیده‌ایم «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد». آن کسانی که اینجا نشستند یا خونین‌بال خداوند را ملاقات کردند، تا ابد تضمین‌کنندگان عزت ما هستند.

فرمانده کل سپاه سپس با اشاره به وضعیت برخی کشورهای منطقه و تأثیرات منفی مداخلات بیگانگان در این کشورها، عنوان کرد: آوارگی نوامیس مسلمان، فقر، بیچارگی و ذلت آن‌ها را ببینید؛ این نشان می‌دهد که اگر یک بار اشتباه کنید تا آخر دچار اشتباه خواهید شد.

سردار سلامی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند جوانان ما را از تاریخ خود جدا کنند، گفت: دفاع‌ مقدس منبع قدرت و الهام‌بخش، نسخه معیار و الگوی موفق است و همیشه ما را نگه می‌دارد؛ دفاع مقدس دانشگاه اقتدار ما است و لذا نباید فکر کنیم که کهنه شده است.

وی افزود: آنچه که پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب رمان، داستان و تاریخ شفاهی بیان می‌کنند، صرفاً نوشتن داستان و رمان یا بیان خاطره نیست. ما قبل از انقلاب به قهرمان افسانه‌ای شاهنامه متصل می‌شدیم، اما اکنون رستم‌های واقعی داریم که هرکدام تجلی واقعی مکتب ما هستند.

دفاع مقدس گزینه‌های نظامی روی میز دشمن را باطل کرد
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: دفاع مقدس گزینه‌های نظامی روی میز دشمن را باطل کرد؛ لذا کاملاً حس می‌کنم که هیچ قدرتی امروز در رابطه با ایران حتی فکر حمله نظامی را هم در سر نمی‌پروراند؛ چون دیده و می‌داند که قدرت ما چه میزان است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: امروز به کثرت سلاح و تجهیزات دست یافته‌ایم، اما هنوز در برابر روح شهادت‌طلبی جوانان ما سلاح و تجهیزات قابل اغماض است. تمام سلاح‌های مدرنِ در اختیار دشمن در اختیار ما هم هست؛ اما ما همچنان پیروزی را در شهادت جستجو می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس کمر آمریکا، اروپا و خلفای آن‌ها را شکست، گفت: امروز با یک سلسله قدرت‌های افسرده و پژمرده روبه‌رو هستید؛ البته فیزیک قدرت را دارند، اما ماورای فیزیک از آن‌ها سلب شده اس، ثروتمند هستند، اما در ورای آن رو به زوال و ناتوانند و در حقیقتِ معنا ناتوان هستند؛ جغرافیای سیاسی و تحولات مربوط به آن نیز همین موارد را نشان می‌دهد.

سردار سلامی یادآور شد: در طول ۴۵ سال اخیر به‌ویژه در سال گذشته، درگیری‌ها به مقیاس جهانی به جنگ تبدیل شد؛ به نحوی که همه دشمنان با هم متحد شدند و همه قدرت خود را بکار گرفتند تا این تصور عمومی را ایجاد کنند که نظام اسلامی نمی‌مانَد؛ اما امروز به صحنه نگاه کنید، آن‌ها در حل مشکلات اقتصادی خود مانده‌اند و هیچ مزیتی در هیچ‌یک از جنبه‌ها ندارند؛ ولی می‌خواهند این‌گونه القا کنند که غم و غصه فقط مختص جامعه ما است.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: همه این درخشش‌های نظام را مدیون اتصال ولی خدا به وحی و حکمت هستیم و اوست که می‌تواند دشمن را بی‌عمل نگه دارد.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: هر که به آمریکا تکیه کرد، فروپاشید و هر‌کس به ایران تکیه کرد، ماند؛ لذا اقبال به ایران ناشی از درک این موضوع است و همه این‌ها از دفاع مقدس سرچشمه می‌گیرد و البته این داستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار