در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وزارت ارشاد مطرح شد؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور فرمودند حماسه‌ها را با هنر همراه کنیم

سردار نوعی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور فرمودند حماسه‌ها را با هنر همراه کنیم تا ادبیات صحیح دفاع مقدس و مکتب شهید سلیمانی به نسل جوان و آینده منتقل شود.
کد خبر: ۶۱۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ - 26September 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور ایثارگران خانواده شهدا بسیجیان و جمعی از مسئولان و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سردار نوعی اقدم از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در این مراسم اظهار داشت: تقارن ماه ربیع با هفته دفاع مقدس‌ که یاد آور رشادت های شهدا و رزمندگان است را خدمت تمامی مردم ایران اسلامی تبریک عرض نموده و دلاوری ها و از خودگذشتگی بسیجیان و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس را گرامی می داریم.

همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن ابراز خاطرات و حماسه های ماندگار دوران دفاع مقدس افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور فرمودند حماسه ها را با هنر همراه کنیم تا ادبیات صحیح دفاع مقدس و مکتب شهید سلیمانی به نسل جوان و آینده منتقل شود.

سردار رحیم نوعی اقدم که از همرزمان شهید مهدی باکری است تصریح کرد: یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد و هنرمندان انقلابی در عرصه های مختلف استخراج ادبیات دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت بوده تا ایثارگری رزمندگان و شهدا را تبلیغ و ترویج کنیم .

این فرمانده دوران دفاع مقدس درباره تولید سریال های مرتبط با سرداران شهید گفت ساخت فیلم و سریال درباره زندگی شهدا بسیار خوب است اما باید بر اساس واقعیت ها و خاطرات همرزم های شهدا انجام بگیرد تا خدای نکرده تحریفی در عملکرد و اقدامات این عزیزان صورت نگیرد.

حجت الاسلام شکوهی فرمانده بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن خوشامد گویی به حاضرین گفت دفاع مقدس مظهر استقامت و مقاومت است ، مظهر دلدادگی مردم ایران به اعتقادات و ارزشهای اسلامی است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه تصاویر شهدای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. راویان جهاد و شهادت خاطراتی از شهدا و رزمندگان در دوره هشت سال دفاع مقدس روایت کردند .

نمایش کلیپ هایی از روزهای ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس‌ و نمایش تصاویر سرداران شهید از دیگر برنامه های این مراسم در کنار قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی در ابتدای برنامه بود.

حضور والدین همسران و خانواده شهدا در کنار فرماندهان نظامی و انتظامی بیانگر توجه به قشر ایثارگر و تقدیر از این عزیران بود.از مادر شهیدان رجبعلی زاده و بسیجیان سازمان های وزارت ارشاد تجلیل شد.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا ششم مهر ادامه دارد.

آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است.

مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار