در مراسم صد و چهل شهید، صد و چهل روایت؛

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: ملت ایران با ایثار خود نگذاشت نایب امام زمان (عج) تنها بماند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: زنان و مردان جامعه ما با ازخودگذشتگی نگذاشتند نایب امام زمان (عج) تنها بماند تا جایی که می‌گویند چنین مردمانی در صدر اسلام نیز حضور نداشتند. در واقع ظهور آن زمانی به وقوع می‌پیوندد که عوامل غیبت برطرف شود.
کد خبر: ۶۱۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ - 25September 2023

ملت ایران با ایثار خود نگذاشت نایب امام زمان (عج) تنها بماندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از صد و چهل شهید، صد و چهل روایت که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، اظهار داشت: سالروز منصوب شدن حضرت ولیعصر (عج) به امامت و ولایت مومنین را تبریک می‌گویم و امیدوارم قدرشناس این امام رئوف باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست». شهدا، چون در این عالم مداخله دارند حاجت می‌دهند و امور مادی‌مان را راه می‌اندازد. شهدا نیازی به یادآوری ندارد مردم به آنان نیازمندند. اما این نیازمندی از چه جنسی است؟ همه ما در زندگی نیاز به معلم، استاد و الگو داریم، نیاز داریم روش زندگی را از آنان بیاموزیم، اما تا یک سطحی والدین و معلمان الگو ما هستند. در واقع از جایی به بعد ما نیازمند قهرمان هستیم.

معاون رئیس جمهور مطرح کرد: امروز کشور‌هایی چون ترکیه و کره جنوبی قهرمان‌ها را از افسانه‌ها درآو‌رده، برجسته و داستان‌سازی می‌کنند و به آن‌ها هویت می‌دهند تا بگویند دارای تاریخ هستند اما ایران فارغ از قهرمانان سِتُرگ در تاریخ، امروز نیز قهرمانان بزرگی دارد که می‌توان آنها را با شناختشان به جامعه، عزیز کرد، چراکه این عزیزان عشق به مردم و وطن داشتند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسان عاشق به ایثار می‌رسد. عشق سه بخش است. گاهی چیزی را به خاطر خودمان و گاهی چیزی را به خاطر دیگری دوست داریم، اما گاهی چیزی را به خاطر خداوند دوست داریم. شهدا نیز هرآنچه دوست داشتند به خاطر عشق به خداوند بود به همین خاطر است که می‌گوییم شهدا نمونه بندگی و عبودیت هستند.

معاون رییس جمهور مطرح کرد: به لطف حضرت امام (ره) و تربیت ایشان ما دارای شهیدان برجسته‌ای از حوزه‌های مختلف در کشور هستیم. حضرت امام (ره) با همراهی خانواده‌ها جامعه را تبدیل به یک پادگان تربیتی کردند. زنان و مردان جامعه ما با ازخودگذشتگی نگذاشتند نایب امام زمان (عج) تنها بماند تا جایی که می‌گویند چنین مردمانی در صدر اسلام نیز حضور نداشتند. در واقع ظهور آن زمانی به وقوع می‌پیوندد که عوامل غیبت برطرف شود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: شهدا پیش‌قراولان این امر هستند. ملت بزرگ ایران با اینکه ۴۰ سال تحت فشار بوده، اما همواره وفاداری خود را ثابت کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار