در مراسم یاد یاران؛

سخنگوی وزارت دفاع: رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است/ شهدا فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه دفاع مقدس هستند

سردار «طلایی‌نیک» با اشاره به تحولات کنونی جهان و سرعت گرفتن افول کشور‌های مستکبر گفت: رژیم صهیونیستی از درون در حال فروپاشی است و این به‌ برکت خون شهداست.
کد خبر: ۶۱۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ - 25September 2023

سردار طلایی‌نیکبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «رضا طلایی‌نیک» سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شب گذشته (دوشنبه) در مراسم یاد یاران شهرستان پاکدشت، با اشاره به اقدامات اخیر دولت در یکپارچه‌سازی و نظم‌دهی سیاسی اظهار داشت: با آغاز به کار دولت سیزدهم درهم‌آمیختگی دولت گذشته و فاصله ایجادشده بین مردم و مسئولان با کار‌های جهادی و انقلابی کم شد و تیری دیگر از صد تیر فتنه‌گری دشمنان با تلاش آیت‌الله رئیسی از بین رفت.

سردار طلایی‌نیک در ادامه گفت: ولایتمداری مردم پاکدشت با تقدیم کردن ۴۵۰ شهید پرافتخار در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۸۰ شهید مدافع حرم ثابت شده است.

سخنگوی وزارت دفاع همچنین به نقش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ارتقاء وضعیت ایران اشاره و عنوان کرد: امام خمینی (ره) به دفاع معنای الهی بخشید، بصیرت مردم را گسترش داد، معنای دفاع را عاشورایی و الهی کرد برای رضای خدا از این مملکت و دین دفاع کرد و با پرورش شاگردان بزرگ در هشت سال دفاع مقدس آن را تبدیل به یک دانشگاه کرد.

وی با بیان اینکه اگر از تعبیر دانشگاه درخصوص دوران هشت ساله دفاع مقدس استفاده می‌کنیم، به‌واسطه رخ‌داده‌های دانش‌افزاست، افزود: فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه دفاع مقدس شهدا هستند؛ شهیدانی که قرآن کریم نیز فرموده که آن‌ها را مرده نپندارید، بلکه شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند»، و منِ بازمانده باید زنده‌بودن شهدا را درک کنم.

سردار طلایی‌نیک یادآور شد: دفاع مقدس درب فرهنگ جهاد و شهادت را باز نگه داشت و پایانی برایش قائل نشد و در همین راستا امام خمینی (ره) شهدا را سرسلسله‌داران برخوردار از نعمت ولایت و اسلام ناب دانست که مقابل بیش از ۱۰ کشور ایستادند. در جنگ هشت ساله به‌ظاهر یک کشور مقابل ایران بود، اما پشتیبانی‌های نظامی، تسلیحاتی و آموزشی، و اعطای تسلیحات شیمیایی به رژیم بعثی عراق چیز دیگری را بیان می‌کرد.

سخنگوی وزارت دفاع اضافه کرد: در طول جنگ تحمیلی، شوروی سابق ۵۰ درصد تسلیحات صدام را تأمین کرد؛ همچنین اعراب و دولت‌های مرتجع منطقه ۸۰ میلیارد دلار، فرانسه ۲۰ درصد تجهیزات دفاعی، ایتالیا مین‌های ضد نفر و سوئیس آموزش‌های تسلیحاتی در اختیار صدام گذاشت؛ به همین دلیل، وضعیت نابرابر نظامی و تجهیزاتی بین ایران و عراق وجود داشت. دشمن به‌دنبال متزلزل کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود تا ایران تبدیل به الگوی کشور‌های آزادی‌خواه منطقه شود.

وی سپس با اشاره به جایگاه شهدا و حمایت‌های مردم از انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۴۰ درصد شهدا از کارکنان نیروهای مسلح و ۶۰ درصد از مردم بودند؛ این نشانه مردمی بودن انقلاب است که چگونه این انقلاب بر مبنای الهی و رشد اسلام مقابل زور و استکبار می‌ایستد.

سردار طلایی‌نیک با توجه به توطئه‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۱۰۰ توطئه و بحران از سال‌های گذشته تاکنون در کشورمان شکل گرفت؛ وقتی ملت در صحنه، تبعیت خود از رهبری را نشان دادند، بحران‌ها و فتنه‌ها جمع شد. خود دشمنان بر این اصل اذعان دارند که اکنون در منطقه هیچ معادله‌ای قابل تنظیم نیست، مگر ایران اسلامی در آن حضور داشته باشد.

سخنگوی وزارت دفاع با یادآوری تحولات جهان و سرعت گرفتن افول کشور‌های مستکبر تصریح کرد: روند تحولات قرن ۲۱ در جهت افول و سقوط غرب و بالا آمدن شرق است؛ در این تحولات چند قدرت نوظهور شکل گرفته و این قابلیت، قدرت جهانی را به‌ سمت ایران کشانده است.

وی افزود: کم‌کاری‌هایی در حوزه اقتصادی و معیشتی از گذشته وجود داشته است و تحریم‌ها نیز ایران اسلامی را آزار می‌دهد، اما ملت ایران طی این ۴۵ سال در برابر دشمنان مقاومت کرده است و رئیس‌جمهور مواضع محکم کشورمان را با نشان دادن قرآن در سازمان ملل بیان می‌کند.

سردار طلایی‌نیک در پایان خاطرنشان کرد: چهار مزدور خودفروخته قرآن‌سوزی راه می‌اندازند و کشور‌های غربی سکوت می‌کنند، اما این قرآن‌سوزی‌ها راه نجات اسرائیل نیست؛ زیرا رژیم صهیونیستی از درون در حال فروپاشی و درگیر بحران‌های شدید است و این به‌ برکت خون شهداست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار