شهید «میرجعفر خراسانی»:

تا اهتزاز پرچم اسلام در بالای کاخ‌های استبداد، می‌جنگم

در وصیت‌نامه شهید «میرجعفر خراسانی» آمده است: من يک چريک مبارز اسلام هستم و تا اهتزاز پرچم اسلام بالای کاخ‌های استبداد و آزادی فريادهای دلخراش مظلومين از زير رگبار صهيونيستی، می‌جنگم.
کد خبر: ۶۱۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۳ - 27September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «میرجعفر خراسانی مقدم» سوم مرداد ۱۳۳۶ در شهرستان اردبیل دیده به جهان گشود. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. از سوی ستاد جنگ‌های نامنظم با توجه به آشنایی قبلی که با شهید مصطفی چمران در لبنان داشت در جبهه حاضر شد.

بیست‌ و پنجم اردیبهشت ۱۳۶۰ با سمت معاون عملیات جنگ‌های نامنظم چریکی در سبحانیه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

وی یکی از یاران نزدیک و شجاع شهید چمران در عملیات‎های چریکی و نامنظم دوران دفاع مقدس بود. پیکر او را در گلزار شهدای بهشت فاطمه اردبیل به خاک سپردند.

وصیت نامه شهید:

من یک چریک مبارز اسلام و پاسدار حرمت خون شهیدانم هدفم جهاد در راه الله، ایده‌آلم پیروزی مستضعفان بر مستکبران.

تا ظلم و فساد و منکرات است اسلحه بر زمین نخواهم گذاشت، هر لحظه سنگرم حجله، تفنگم عروسم، آهنگم تکبیر من است. الحق اگر در این راه بمیرم، شهید و اگر بمانم پیروزم.  

پدر، مادر، دوستان، زمانی که به حق لبیک گفته‌ام آگاهانه در این نهضت عظیم پرمحتوی شرکت و در میدان نبرد قدم گذاشته‌ام می‌دانم در هر قطره خونم هزاران فریاد هزاران انتظار، هزاران لاله نهفته است. می‌چرخم همچو پروانه به دور شمع مکتب و می‌گیرم الهام از کانون آن، نوریست عالم‌گیر، پرتوی است از توحید، یادگاری است از نبوت که مرا به‌خود جذب کرده، هر لحظه غرورم، وجودم و توانم را تجزیه و مرا به کمال انسانیت سوق و شیفته رهنمود خویش ساخته، تا جان در بدنم هست در خط صراط‌المستقیم که تنها راهی است انتهایش پیروزی و صدور انقلاب به سطح جهانی و منجر به نابودی ابرقدرت‌ها خواهم رفت و تا اهتزاز پرچم اسلام در بالای کاخ‌های استبداد طلبان و تا آزادی فریاد‌های دلخراش محرومین و مظلومین که در زیر رگبار صهیونیستی و در زیر چکمه‌های ارتش سرخ پلید که در حلقومشان خفه شده می‌جنگَم و مرگ را در بستر حریر موقع خطر همچو شمشیر زنگ زده در غلاف می‌دانم و می‌پذیرم مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار