به‌مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

برپایی نشست «مجمع راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» استان قم

نشست مجمع راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در مجموعه دشت بهشت روستای فردوی قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 22September 2023

برپایی نشست «مجمع راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» استان قم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست مجمع رسمی راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم به‌مناسبت گرامیداشت چهل و سومین هفته دفاع مقدس در مجموعه دشت بهشت روستای فردوی قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «سید حمید سبحانی» دبیر مجمع در سخنانی برگزاری نشست‌های مجمع را گام مهمی در راستای انسجام‌بخشی به راویان دفاع مقدس و جلوگیری از هرگونه تحریف و فراموشی در فرایند انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت به نسل جدید برشمرد.

در ادامه، سردار «علی سرلک» از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت با اشاره به ضرورت آمادگی راویان در پاسخگویی به انواع شبهات عنوان کرد: در مرحله نخست روایتگری باید امام خمینی (ره) و علت حدوث انقلاب اسلامی را بشناسیم تا بتوانیم جریان دفاع مقدس را تبیین کرده و در نتیجه علل دشمنی استکبار جهانی با نظام اسلامی را تشریح کنیم.

وی با مرور برخی خاطرات عملیات سرّی و برون‌مرزی رزمندگان اسلام، عنوان کرد: عملیات چریکی مکمل عملیات‌های دوران ۸ سال دفاع مقدس بود و توانست ضربات مهلکی را به پیکره دشمن وارد کند.

همچنین سردار «احمد فتوحی» جانشین اسبق فرماندهی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در سخنانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش سراسری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، به اهداف و دستاورد‌های ۸ سال مقاومت سلحشورانه عموم مردم، رزمندگان اسلام و نیرو‌های مسلح اشاره کرد و ضرورت بیان علمی و دقیق نظریات مختلف و مطالعه کتب و اسنادی در زمینه دیدگاه‌های جامعه جهانی پیرامون دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد.

در نشست فوق، حجت الاسلام محمد نارویی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان، نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و جمع زیادی از راویان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همرزمان شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار