وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده مازندران احداث می‌شود

«بذرپاش» گفت: ساخت بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده مازندران پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۱۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ - 21September 2023

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده مازندران احداث می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای مسکن استان مازندران با بیان اینکه سیاست جدید این است که در روستا زمین برای ساخت مسکن واگذار کنیم، اظهار داشت: در حوزه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده عقب ماندگی جدی است.

وی با اظهار اینکه ساخت بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده مازندران پیش بینی شده است، افزود: به شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های ساخت مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده کمک می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره بیمه مسکن و ساخت و ساز با توجه به افزایش رقم بیمه اذعان داشت: موضوع بیمه در مجمع تشخیص و شورای مصلحت نظام مورد تأیید قرار گرفته است و عملاً به حوزه ساخت و ساز کمک می‌کند.

بذرپاش با اشاره به تهیه بسته ۱۹ بندی برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری گفت: مازندران یکی از استان‌هایی است که کمترین مشارکت را در اجرای این بسته داشته است.

وی با اشاره به اینکه بسته ۱۹ بندی مشوق‌ها برای رونق و افزایش ساخت و ساز‌ها تهیه و ابلاغ شده بود، تصریح کرد: هرجا که این بند‌ها نیازمند اصلاح است می‌توانیم در شورای عالی شهرسازی این موارد و بند‌ها را اصلاح کنیم.

بذرباش ارائه تسهیلات بانکی را جمله مشوق‌ها برای رونق ساخت و ساز مسکن بیان کرد و ادامه داد: شناسایی زمین‌های بدون استفاده از محدوده شهر‌ها که سال‌های سال اقدام به ساخت و ساز نشدند و تعیین تکلیف این اراضی امری مهم است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسته‌های برای بلند مرتبه سازی در شهر‌های استان باید مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: محور‌هایی که مستعد بلند مرتبه سازی هستند شناسایی شود و در حال حاضر ۵ شهر کشور از مصوبه شورای عالی برای بلند مرتبه سازی استفاده کردند.

وی نظارت و ساماندهی مشاوران املاک، کنترل بازار و مصالح و خروج مصالح سیمان و فولاد را از بورس کالا در کنترل و کاهش قیمت مسکن امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: طی چهارماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهر‌ها منفی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار