در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس؛

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان: ۱۵۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در اصفهان برگزار می‌شود

سرهنگ «رضایی» با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح استان، گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه امسال در هفته دفاع مقدس در استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ - 19September 2023

۱۵۰۰ عنوان برنامه امسال در هفته دفاع مقدس در اصفهان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ پاسدار «محمد رضایی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اصفهان، اظهار داشت: امسال برنامه ریزی خوبی با همکاری ائمه جمعه استان، استاندار، فرمانداران، روسای ادارات، رده‌های مختلف نظامی و انتظامی استان و اصناف به منظور گرامی‌داشت دهه دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس امسال از جمعه ۳۱ شهریور تا جمعه هفتم مهر با شعار «ما متحدیم» ادامه خواهد داشت. برنامه‌های خوبی برای این ایام تدارک دیده شده است که فرصتی را فراهم می‌کند تا ضمن گرامی‌داشت این ایام، زمینه بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس در جامعه فراهم شود.

دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: محله محوری و توجه به مناسبت‌های این هفته از جمله ۲ جمعه ابتدا و پایان هفته دفاع مقدس، سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، آغاز ولایت امام زمان (عج)، سالروز ازدواج پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه، آغاز هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی از جمله ویژگی‌های برنامه‌های امسال است.

رضایی ادامه داد: رژه نیروهای مسلح در روز جمعه ۳۱ شهریور به میزبانی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، نمایش هنری، رزمی فرهنگی محمد رسول‌الله (ص) در پارک پردیس هنر، برنامه «یک جهاد، یک‌ حماسه» با هدف تجلیل و‌ سرکشی از همسران و مادران شهدا و گرامی‌داشت ۱۰۰ هزار بانوی فعال در دفاع مقدس در کل استان از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی اضافه کرد: پنج هزار دقیقه برنامه از جمله ۱۴ مستند فرماندهان شهید و ۵۰ محتوای فضای مجازی در موضوعات مختلف دفاع مقدس توسط مرکز صدا و سیمای اصفهان در خصوص دفاع مقدس تولید شده است و همچنین برنامه «شب‌های پرستاره» از پنجشنبه ۳۰ شهریور به مدت چهار شب با حضور حاج حسین یکتا در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد و به صورت مستقیم از شبکه افق پخش می‌شود.

دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس هر ساله در مراکز استان‌ها به صورت زنده با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز این برنامه چهارشنبه ۲۹ شهریور با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و مجاهدان جوان حاضر در اردوهای جهادی، هنرمندان، نویسندگان، مداحان و فعالان دفاع مقدس، همزمان با تهران و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در موزه دفاع مقدس اصفهان برگزار خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۸۷ یادمان از جمله ۳۶ یادمان شهدای گمنام در شهر اصفهان، در مراکز دانشگاهی، فرهنگی، مذهبی وجود دارد، ادامه داد: در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) میزبان شهید گمنامی خواهیم بود که روز یک‌شنبه ۲مهر از میدان طوقچی اصفهان به سمت مرکز فرهنگی هیات فداییان حسین (ع) و امامزاده شاه امیر حمزه تشییع خواهد شد و در این مرکز به عنوان سی و هفتمین یادمان شهید گمنام تدفین خواهد شد. همچنین شب قبل از آن هم مراسم وداع با پیکر این شهید در سطح شهر اصفهان بزرگوار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار