نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

طلاب و علما باید اهل عمل و زهد و معنویت باشند

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: طلاب و علما باید اهل عمل و زهد و معنویت باشند و علاوه بر آن عالمانه درس خواندن، اندیشیدن و به روز بودن از دیگر خواسته‌هایی بوده که عزیزان این عرصه باید رعایت کنند.
کد خبر: ۶۱۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ - 12September 2023

طلاب و علما باید اهل عمل و معنویت داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز در همایش تجلیل از طلاب برتر مدارس علوم دینی استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی این شهر برگزار شد اظهار داشت: طلاب باید زهد و معنویت داشته باشند و علاوه بر آن عالمانه درس خواندن، اندیشیدن و به روز بودن از دیگر خواسته‌هایی بوده که عزیزان این عرصه باید رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب و علما باید اهل عمل باشند، نه اینکه تنها سخن بگویند، افزود: رعایت اخلاق‌مداری، حرمت و حیا از دیگر انتظاراتی بوده که همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به طلاب اهل‌سنت و تشیع گفت: خوب درس بخوانید و درس خواندتان برای خدا باشد، چرا که برخی‌ها با هدف استخدام درس می‌خوانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ابراز تاسف از اینکه مدرک‌گرایی در حوزه رشد و پیدا کرده است، تصریح کرد: علمای اهل‌سنت بزرگی همچون ماموستا ملا محمود مدرس نگل در استان وجود داشته که طالب واقعی علم و هدفشان تبلیغ دین اسلام است.

وی طولانی بودن دوران تحصیلی طلاب را زیاد دانست و افزود: عمق یادگیری و تحصیل باید بالا باشد، گرچه در این شرایط هشت سال شاید طولانی باشد، اما با چهار سال که نمی‌توان سطح علمی را ارتقا داد.

این مسئول از مسئولان‌ مرکز بزرگ خواست که ماهیانه این جلسات به صورت مستمر و ماهی یک بار برگزار و مطالب منعکس شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از وجود حدود 100 هزار طلبه در کشور و 2 هزار طلبه و ماموستا در کردستان خبر داد و عنوان کرد: مشکلات پایین بودن شهریه طلاب برطرف و ساختمان‌ مدرسه علوم دینی کامیاران نیز تا دو سال آینده ساخته می‌شود. در دو سال اخیر به‌جد پیگیر این دغدغه بوده‌ام.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار