دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر:

ولی‌فقیه تداوم مسیر امام حسین (ع) است

«فاتحی» گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین امربه‌معروف بود و یکی از مهم‌ترین امربه‌معروف‌ها در زمان ما آشنایی مردم با ولی فقیه است.
کد خبر: ۶۱۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ - 30August 2023

ولی‌فقیه تداوم مسیر امام حسین (ع) استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی «عبدالله فاتحی» دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر  امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت:  امید به قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و اینکه مردم بتواند احکام اسلام را در جامعه پیاده کنند و آشنایی جامعه با مکتب اسلام و پیامبر (ص) و امامان معصوم (ص) در جامعه بود که باعث شد آن‌ها با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) انقلاب کنند. دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر افزود: قیام امام حسین علیه‌السلام باعث شد مردم ایران بیدار و منسجم شوند برای تشکیل حکومت اسلامی دست به انقلاب بزنند در شرایطی که جو جامعه بسیار سنگین بود و رژیم پهلوی اجازه هیچ تحرکی را نمی‌داد.

وی بیان کرد: وحدت و یکپارچگی جامعه یکی از لوازم قیام امام حسین علیه‌السلام است و همین موضوع باعث شد مردم ایران با توجه به وحدت‌آفرینی و بیداری اسلامی که لازمه یکپارچگی و وحدت بخشیدن به شیعه و سنی است، جمهوری اسلامی را برپا کنند و همه مردم را به سوی مکتب اهل‌بیت دعوت کند.

فاتحی عنوان کرد: زمانی که امیرالمؤمنین و امام حسن علیه اسلام حکومت را به دست گرفتند انحرافات زیادی در جامعه ایجاد شده بود و نیاز بود که مردم اسلام را بشناسند به همین دلیل امام حسین علیه‌السلام هدف قیام خود را امربه‌معروف و نهی منکر و احیای دین رسول خدا عنوان کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: در زمان صدر اسلام برخی مشکلات وجود داشت که الان در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد که یکی از مهم‌ترین مشکلات آن زمان عدم بصیرت مردم نسبت به ولایت بود، اما الان در جامعه ما مردم، ولی و نائب امام زمان  (عج) را می‌شناسند.

فاتحی بیان کرد: در جامعه عده‌ای اهل ولایت نیستند همین باعث شده که برخی از این افراد به سمت بی‌بندوباری و رفته‌اند و هم مردم و هم دولت باید تلاش خود را بکنند که همه آگاه شوند و در مقابل بی‌بندوباری و فساد ایستادگی کنند. با توجه به پیام قیام امام حسین که مهم‌ترین آن‌ها امربه‌معروف و نهی از منکر بود باید ما هم درزمینهٔ امر به معروف اقدام کنیم که یکی از این امر به معرف‌ها این است که مردم، ولی فقیه را بشناسند.

فاتحی گفت: وقتی مردم، ولی فقیه را بشناسند به امام زمان راحت‌تر ایمان می‌آورند بنابراین ما نیز باید روشنگری کنیم که مسیر، ولی فقیه همان مسیر امام زمان (عج) است. باید در جامعه آگاهی ایجاد کرد که مردم پیرو، ولی فقیه شوند و اگر جامعه پیرو، ولی فقیه شود پیرو امام زمان علیه‌السلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار