استاندار خراسان رضوی:

۱۸۰ هزار واحد در استان خراسان رضوی تامین زمین شده است

نظری گفت: قصد داریم تا چند ماه آینده یک جهشی در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ایجاد کنیم و تا کنون برای ۱۸۰ هزار واحد در استان خراسان رضوی تامین زمین شده که تا کنون بیش از ۹۵ هزار پروانه در این زمینه نیز صادر شده است.
کد خبر: ۶۱۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 27August 2023

قصد داریم تا چند ماه آینده یک جهشی در حوزه ساخت مسکن در استان ایجاد کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی همرمان با گرامیداشت هفته دولت خبر از افتتاح برخی از واحد‌های مسکونی با حضور حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری داد و اظهار داشت: با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور؛ ۹ هزار و ۴۷۷ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح رسمی شدند.

نظری با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مسکن گفت: این واحد‌ها شامل باز آفرینی؛ حمایتی، خودمالک و روستایی هستند و تا کنون برای ۱۸۰ هزار واحد در استان خراسان رضوی تامین زمین شده که تا کنون بیش از ۹۵ هزار پروانه در این زمینه نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا چند ماه آینده یک جهشی در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ایجاد کنیم، افزود: در استان خراسان رضوی رویکرد اصلی ما تقدم دادن به روستا‌ها بوده است، با این نگاه که روستاییان برای مهاجرت به شهر‌های کوچک و مرکز استان ترغیب نشوند. برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید تقدم را به آن‌ها می‌دادیم که این رویکرد اول ما است.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: رویکرد دومی که از ابتدا مدنظر داشته‌ایم واگذاری زمین به مردم بود به طوری که در این رعصه تا کنون ۱۸۰ هزار واحد معادل ۴۰ میلیون مترمربع و ۴ هزار هکتار زمین تامین شده است. این مقدار الحاق در خراسان رضوی حدود ۱۵ برابر مسکن مهر طی ۱۶ سال گذشته بوده و ۱۳۴ سایت شهری در حال آماده سازی و خدمات زیربنایی در این بخش‌ها در حال ارائه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها