در مراسم عزاداری حضرت رقیه (س) مطرح شد؛

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی: نهضت عاشورا الگویی کامل برای آحاد جامعه/ حضور در اربعین حسینی نصرت ولی خداست

امیر «صباحی‌فرد» گفت: پیام برنامه‌‌ای که به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در صدها نقطه از کشور برگزار شد، این بود که قیام و نهضت عاشورا الگویی برای همه اقشار و سنین است.
کد خبر: ۶۱۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ - 24August 2023

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی: نهضت عاشورا الگویی کامل برای آحاد جامعه/ حضور در اربعین حسینی نصریت ولی خداستبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم عزاداری ویژه حضرت رقیه (س) با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام و خانواده‌های آنان، در جوار مزار شهید گمنام عملیات «کربلای شش» آرمیده در این منطقه برگزار شد.

امیر صباحی‌فرد در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: پیام برنامه‌ای که به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در صد‌ها نقطه از کشور برگزار شد، این بود که قیام و نهضت عاشورا الگویی برای همه اقشار و سنین است.

وی با بیان اینکه الگوسازی بر عهده اهل‌بیت علیهم‌السلام بود، افزود: امام حسین علیه‌السلام در همین راستا حماسه بی‌نظیر کربلا و نهضت عاشورا را خلق کرد، اما بهره برداری از شخصیت‌ها و الگو‌های عاشورایی بر عهده ماست و باید آن‌ها را به خوبی بشناسیم و به زیبایی برای جامعه تبیین کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری ویژه شهدای کربلا نوعی ابراز ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و وفاداری به مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام و شهداست و این فعالیت‌ها و حرکت‌ها قطعاً بر نسل جوان اثرگذار است.

امیر صباحی‌فرد در ادامه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: یاری، ولی خدا از نشانه‌های ایمان است و حضور در اربعین نصرت، ولی خداست.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: اربعین قدرت تشیع و مسلمانان در برابر دیگر ادیان الهی است و باید از برکات این ایام به خوبی بهره جست.

این مراسم به همت جمعی از بانوان منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

اجرای سرود و نمایشنامه با موضوع حضرت رقیه (س) که روایتی از خرابه شام و لحظه شهادت دردانه امام حسین علیه‌السلام است از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار