در پیام سردار «مرادحاجتی» به مناسبت روز پزشک آمده است؛

ایثار جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس باید در دانشگاه‌های دنیا تدریس شود

بدون تردید حضور حماسی پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس فصل درخشانی است که باید مبدا تحول جامعه پزشکی ایران قرار بگیرد و حماسه‌های این قشر از جامعه به عنوان درس ایثار در جوامع دانشگاهی دنیا تدریس شود.
کد خبر: ۶۱۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ - 23August 2023

ایثار جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس باید در دانشگاه‌های دنیا تدریس شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با صدور پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی و درمانی خوزستان و کشور تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن اول شهریورماه، زادروز طبیب برجسته و نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم برای یادآوری جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آن‌ها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص شان همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم بوده‌اند، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

بدون تردید حضور حماسی پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس فصل درخشانی است که باید مبدا تحول جامعه پزشکی ایران قرار بگیرد و حماسه‌های این قشر از جامعه در این برهه الگویی برای تمام پزشکان و پرستاران دنیا باشد به گونه ای که اخلاص، ایثار و جهاد آنان برای نجات جان انسان های آزادیخواه در حالتی که جان خودشان در معرض خطر بود به عنوان درس ایثار در جوامع دانشگاهی دنیا تدریس شود.

جضور کادر درمان از جمله پزشک و پرستار در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا به همگان ثابت کرد که از دست دادن هر یک از این عزیزان چه خسارت جبران ناپذیری به جامعه محسوب می‌شود. پزشکان زحمتکش شبانه روز در تلاشند تا رنج و تلخی بیماری‌ها را به شیرینی بهبودی بدل کرده و سلامت دردمندان را به آنان برگردانند و از این نظر عمل‌شان عملی مقدس است.

اینجانب فرا رسیدن یکم شهریور ماه، زادروز حکیم بوعلی‌سینای بزرگ و روز پزشک را به تمامی پزشکان فرهیخته و توانمند ایران‌زمین و استان حماسه ساز خوزستان که در همه عرصه‌ها و بحران‌ها از جان خویش می‌گذرند و با از خودگذشتگی و ایثار، ضامن سلامت جامعه در مقابله با چالش‌ها هستند، تبریک عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق می‌نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار