سردیس دکتر ضیاالدین یزدیان به مناسبت روز پزشک رونمایی شد؛

صیادی: هنرهای حجمی باید به معرفی چهره‌های ناشناخته کمک کند/ «یزدیان» از مفاخر بود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مراسم رونمایی از سردیس «دکتر ضیاالدین یزدیان» از مفاخر کشورمان گفت: معتقدیم که هنرهای حجمی باید به معرفی چهره‌های ناشناخته کمک کند تا مردم آن‌ها را بشناسند.
کد خبر: ۶۱۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 23August 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از سردیس «دکتر‌ ضیاالدین یزدیان» به مناسبت روز پزشک با حضور خانواده دکتر یزدیان، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی، پیام محمدی رییس بیمارستان فارابی به همراه جمعی از پزشکان و اصحاب رسانه در میدان قزوین مقابل بیمارستان فارابی برگزار شد.

صیادی با اشاره به مناسبت روز پزشک و اقدامات سازمان زیباسازی در این رابطه اظهار داشت: این روز بهانه‌ی خوبی بود تا از یکی از یکی از چهره‌های ماندگاری پزشکی کشورمان یاد کنیم؛ دکتر یزدیان بنیان‌گذار جراحی انحراف چشم کودکان هستند؛ بخش انحراف چشم بیمارستان فارابی که روزانه صدها کودک از سراسر کشورمان را درمان می‌کند به همت ایشان راه‌اندازی شده است.

صیادی: هنرهای حجمی باید به معرفی چهره‌هایی ناشناخته کمک کند

وی در پاسخ به اینکه چرا سازمان زیباسازی شهرداری در این مناسبت به دکتر یزدیان پرداخته است، افزود: ایشان یکی از مفاخر پزشکی کشور بودند که ناشناخته بود و ما معتقدیم که هنرهای حجمی باید به معرفی چهره‌هایی کمک کند که مردم ما آن‌ها را نمی‌شناسند تا شناخته شوند. 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ادامه داد: طی چند روزی که خبر رونمایی از سردیس دکتر یزدیان منتشر شده است خیلی‌ها سوال می‌کنند که ایشان چه کسی است. خیلی خوشحالیم که یکی از چهره‌ها و مفاخر پزشکی کشورمان را در این مکان به جامعه معرفی می‌کنیم. این سردیس در مقابل ورودی بیمارستان فارابی نصب شد که از روز پزشک یادگاربماند که بخاطر قدردانی از پزشکان عزیزمان است.

صیادی: هنرهای حجمی باید به معرفی چهره‌هایی ناشناخته کمک کند

صیادی درخصوص دیگر فعالیت‌های روز پزشک گفت: پویش دیگری با این شعار که «پزشکان عزیزمان؛ با شما حالمان خوب است»؛ راه‎اندازی شده است. این نیز یکی از اقدامات شهرداری تهران است که در سطح شهر تهران و در مقابل بیمارستان‌ها به منظور از قدردانی از جامعه پزشکی نصب شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار