در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان؛

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس: تکمیل موزه دفاع مقدس سیستان و بلوچستان تا سال ۱۴۰۳/ یادمان شهدای گمنام سیستان و بلوچستان به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شود

«جعفری» با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان همچنان تداوم داشته و زنده و جاری است، گفت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ۷۰ یادمان شهدای گمنام استان بایستی به پایگاه های فرهنگی تبدیل شود.
کد خبر: ۶۱۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 22August 2023
۷۰ یادمان شهدای سیستان و بلوچستان به پایگاه های فرهنگی تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «علی اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سردار سرتیپ دوم «غلامرضا جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان و کارکنان این بنیاد دیدار کرد.
 
در ابتدای این جلسه سردار جعفری گزارشی از عملکرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پیشرفت عملیات عمرانی و تجهیز موزه دفاع مقدس استان ارائه کرد.
 
معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این دیدار و طی سخنانی، با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان همچنان تداوم داشته و زنده و جاری است، اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ۷۰ یادمان شهدای گمنام استان بایستی به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شوند و شکل‌گیری ۷۰ پایگاه فرهنگی در منطقه، بزرگی و پایمردی و رشادت مردم استان را در جبهه صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و حراست از مرزهای میهن به نمایش می گذارد.
 
این مسئول بیان داشت: باید با مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی و سپاه و بسیج و مرزبانی و انتظامی و ارتش و غیره شاهد پویایی و تحرک بیشتری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این منطقه باشیم.
 
جعفری با اشاره به اینکه تمام تلاش ما بر این است که موزه دفاع مقدس سیستان و بلوچستان تا هفته دفاع مقدس سال آینده تجهیز، آماده‌سازی و به بهره‌برداری برسد، افزود: برپایی دوره‌های آموزشی و ارتباط گرفتن با دانشگاه‌ها و تدریس واحد‌های درسی دفاع مقدس و برپایی جشنواره‌های فرهنگی و نمایشی و تئاتر و شعرخوانی و بهره گرفتن از ظرفیت رزمندگان و جانبازان و ایثارگران برای بیان خاطرات دوران هشت سال جنگ تحمیلی و مستندسازی آنها دارای اهمیت است.
 
معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهارداشت: هنر مردان خدا انجام کارهای بزرگ و سخت، دشوار و مجاهدت ارزشمند است و در سیستان و بلوچستان شاهد درخشش مسئولان و خادمان شهدا و درخشش مردم و نسل جوان آن در صحنه رزم و دفاع و صیانت از مرزهای میهن و تداوم راه شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس هستیم و پویایی دوران دفاع مقدس همچنان در این استان قابل لمس است.
 
جعفری در پایان گفت: خادمی شهدا و پذیرش مسئولیت خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان دارای عقوبت معنوی بوده و عملکرد همکاران ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این راستا قابل تقدیر است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار