فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش:

اقدامات دشمن برای ضربه زدن به آموزه‌های اعتقادی بی‌ پاسخ نمی‌ماند

امیر «غلامعلیان» با بیان اینکه امیرغلامعلیان با بیان اینکه هیچ زمانی نبوده که دشمن به قصد ضربه زدن به آموزه‌های اعتقادی ما حرکتی انجام دهد و بدون پاسخ بماند، گفت: با ضربات قاطعی که نیروهای مسلح بر بدنه نیروهای تکفیری وارد می‌‌کنند پاسخ چنین اقداماتی را خواهیم داد.
کد خبر: ۶۱۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ - 19August 2023

اقدامات دشمن برای ضربه زدن به آموزه‌های اعتقادی بی‌ پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرتیپ دوم ستاد، «امیر غلامعلیان» فرمانده قرگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش امروز، ۲۸ مردادماه در آیین تجلیل از آزادگان در کرمان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن، اظهار داشت: تمام سوابق عملیاتی نشان می‌دهد که رزمندگان در زمان اسارت نیز تا پای جان در مقابله با رژیم بعث عراق جانفشانی کردند.

وی آزادگان را نماد، اقتدار، آزادگی، مظلومیت و گوهرهای گرانبها دانست و اظهار کرد: آنها تا آخرین گلوله‌های خود مقاومت کردند و بعضاً با درجات بالای جانبازی و مجروحیت اسیر شدند. بسیاری از اسرا سند هویتی نداشتند و شکنجه‌های مختلف، محدودیت‌ها و جابجایی‌های مختلف در بین اردوگاه‌ها را در دوران اسارت تحمل کردند.

امیرغلامعلیان افزود: در دوران دفاع مقدس ۴۲ هزار نفر در مجموعه نیروهای مسلح و نیروهای مردمی اسیر رژیم بعث عراق شدند که ۲۶ هزار نفر آنها نیروهای ارتش و از این تعداد ۴۸۴ نفر آنها متعلق به ارتش کرمان بودند که روند بازگشت آنها به میهن از سال ۱۳۶۹ تا سال ۱۳۸۱ به طول انجامید. در مقابل نیز ۷۲ هزار اسیر عراقی در ایران حضور داشتند و آمار اسرای عراقی نسبت به ایران بسیار زیاد بود.

وی در ادامه به اهمیت جهاد تبیین در حوزه جنگ ترکیبی و عملیات روانی پرداخت و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این جنگ ترکیبی یک جنگ بسیار خطرناک است که در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... خود را نشان می‌دهد و محصول اتاق فکر دشمنان است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش اظهار کرد: تهاجم فرهنگی و جنگ روانی از مهمترین برنامه‌های دشمن است و فضای مجازی یکی از ابزارهای دشمن است تا باورهای اعتقادی و فرهنگی را در ذهن جوانان وارونه جلوه دهد. تمرکز دشمن روی مسئله حجاب نیز در همین راستا است زیرا حجاب جزو آموزه‌های اعتقادی ما است و دشمن به این نتیجه رسیده اگر بخواهد کشوری را از آموزه‌های فرهنگی خود تهی کند باید روی حجاب تمرکز کرده و پله به پله جلو برود.

وی اسلام هراسی و شیعه هراسی را یکی دیگر از اقدامات دشمن برشمرد و افزود: ایجاد عناصر خشنی همچون داعش و معرفی آن به عنوان نماد اسلام از اقدامات دشمنان در راستای اسلام هراسی بود. این فتنه‌ها همچنان ادامه دارد و عناصر داعش و تفکیری‌ها اقدامات کوری انجام می‌دهند مانند حادثه تروریستی شاهچراغ که هیچ ارزش نظامی نداشت. دشمنان ذهن افراد را شستشو می‌دهند تا این اقدامات کور را انجام دهند البته این اقدامات بی پاسخ نمی‌ماند.

امیرغلامعلیان با بیان اینکه با ضربات قاطعی که نیروهای مسلح بر بدنه نیروهای تکفیری وارد می‌‌کنند پاسخ چنین اقداماتی را خواهیم داد، تصریح کرد: هیچ زمانی نبوده که دشمن به قصد ضربه زدن به آموزه‌های اعتقادی ما حرکتی انجام دهد و بدون پاسخ بماند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و بیان خاطرات آزادگان در دوران اسارت برای نسل جوان، اظهار کرد: اسرا با وجود تمام اقدامات رژیم بعث عراق نسبت به آرمان‌های امام و انقلاب وفادار ماندند و خاطرات آزادگان ارتش در حال جمع‌آوری است.

امیرغلامعلیان در پایان گفت: ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای مسلح حافظ منافع و مرزهای کشور هستند. آزادگان، ارتشیان و نیروهای مسلح به عنوان پیروان راستین مقام معظم رهبری همانطور که در دفاع مقدس و دوران اسارت به انقلاب وفادار بودند، امروز نیز در خدمت انقلاب هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها