جنگ میان ۲ ژنرال در سودان همچنان قربانی می‌گیرد

درگیری میان نیرو‌های دو ژنرال یعنی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و محمد حمدان دقلو فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع در کشور آفریقایی سودان با شدت تمام ادامه دارد.
کد خبر: ۶۱۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ - 16August 2023

جنگ میان ۲ ژنرال در سودان همچنان قربانی می‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، درگیری میان نیرو‌های دو ژنرال یعنی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و محمد حمدان دقلو فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع در کشور آفریقایی سودان ادامه دارد.

نیرو‌های ارتش و پشتیبانی سریع در شهر ام درمان به تبادل آتش پرداختند.

همزمان ارتش سودان اعلام کرد: ما تمامی مناطقی که نیرو‌های شورشی به فرماندهی جوزف توکا در نیل آبی به کنترل خود درآورده بودند را پس گرفتیم.

ارتش سودان همچنین به کشته شدن ۴ افسر اطلاعاتی در نبرد سنگین ام درمان اشاره کرد.

همزمان نیرو‌های ویژه وابسته به ارتش سودان اعلام کرد که تلفات سنگینی به نیرو‌های پشتیبانی سریع وارد کرده‌اند. آن‌ها از دستاورد‌های جدید در محله الدوحه در ام درمان سخن گفتنند.

این در حالی است که نیرو‌های پشتیبانی سریع هم از پیروزی‌های جدید در شهر ام درمان سخن گفتند.

نیرو‌های پشتیبانی سریع اعلام کردند که ۱۷۴ نفر از نیرو‌های ارتش را از پا درآورده‌اند و ۳۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده‌اند. آن‌ها همچنین از اسارت ۸۳ نفر از نیرو‌های ارتش در مناطق مختلف شهر ام درمان هم خبر دادند.

این نیرو‌ها به شکست تحرکات ارتش سودان به سمت مواضع خود اشاره کردند.

همزمان نبرد سنگینی میان نیرو‌های دو طرف در شهر خارطوم جریان دارد.

سودان از نیمه دوم آوریل گذشته شاهد درگیری میان نیرو‌های ژنرال البرهان و ژنرال حمیدتی است. کانون این درگیری‌ها در پایتخت و حومه آن و دارفور در غرب این کشور و برخی مناطق جنوبی است. این جنگ تاکنون بیش از ۳۹۰۰ کشته برجای گذاشته است و حدود ۴ هزار نفر مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار